آزادسازی گاز موجب خفگی چهار کارگر معدن زغال‌سنگ هجدک شد

مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان گفت: گاز حفره زغالی با برداشت از معدن در این حادثه تخلیه و موجب انفجار شد که متاسفانه جان چند نفر از کارگران را گرفت.

ظهر دیروز یکی از کارگاه های معدن زغالسنگ هجدک در بخش کوهساران راور ریزش کرده است که متاسفانه ۵ کارگر این معدن دچار حادثه شده اند.

در پی این حادثه ۴ کارگر این معدن فوت و یک نفر دیگر مصدوم شد، که همان روز به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد.

مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان در مورد علت ریزش معدن هجدک راور گفت: گاز حفره زغالی با برداشت از معدن در این حادثه تخلیه و موجب انفجار شد که متاسفانه جان چند نفر از کارگران را گرفت.

وی اظهار داشت: برداشت از معادن زغال‌سنگ موجب تخلیه حفره گازی نزدیک به سطح و انفجار شده، به‌نحوی که بین لایه‌های زغالی، گاز CO تجمع می‌کند و با برداشت زغال‌سنگ این گاز آزاد می‌شود و موجب کشته‌شدن چهار کارگر پیمانکاری شده است.

سلطانی با اشاره به علت فوت این افراد گفت: آزادسازی حفره گاز CO موجب خفگی و چهار کارگر پیمانکاری معدن زغال‌سنگ هجدک منطقه شهرستان راور را به کام مرگ فرستاد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران جانباخته نیروهای شرکت زغال‌سنگ منطقه کرمان نیستند گفت: این شرکت برخی معادن را به پیمانکار واگذار می‌کند و آنان نیز تمامی امور از جمله مانیتورینگ و ایمنی را برعهده دارند و شرکت هیچ تعهدی در خصوص تامین ایمنی معادن واگذار شده به‌پیمانکار ندارد.

سلطانی ادامه داد: پیمانکار نیز در این حادثه امور مربوط به ایمنی را به‌صورت مطلوب رعایت کرده اما این‌گونه حوادث در تخلیه گاز حفره‌های زغالی معادن زغال‌سنگ حادثه‌ای طبیعی تلقی می‌شود و به‌ندرت پس از دهه‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این حادثه در هفت متری دهانه معدن زغال‌سنگ منطقه هجدک شهرستان راور رخ داده و در عمق نبوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55301
1 نظر
  1. […] آزادسازی گاز موجب خفگی چهار کارگر معدن زغال‌سنگ هجدک ش… […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.