رئیس پلیس‌راه شمال استان:


تصادف مرگبار در شرق کرمان پنج فوتی برجا گذاشت

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با سواری پراید در محور رستم‌آباد به ریگان پنج سرنشین ۲ خودرو در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علی رضایی رئیس پلیس‌راه شمال استان گفت: این حادثه ساعت چهار بامداد روز پنجشنبه در کیلومتر پنج محور رستم‌آباد به ریگان روستای ارجمند رخ داد که سه سرنشین پراید و ۲ سرنشین پژو ۴۰۵ در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

او افزود: علت تصادف انحراف‌به‌چپ خودروی سواری پراید گزارش شده است.

 رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان ادامه داد: این محور ترانزیتی و دوطرفه است که ارتقای ایمنی در این جاده علی‌رغم پیگیری‌هایی که چند سال اخیر انجام شده رخ نداده و معمولاً تصادفاتی که در محور ریگان رستم‌آباد رخ می‌دهد مرگبار هستند.

 رضایی ادامه داد: این منطقه کشاورزی بوده و خودروهایی که در این مسیر تردد دارند تک‌سرنشین نیستند و شاهدیم که با برخورد ۲ خودرو با یکدیگر حداقل پنج نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته اهالی منطقه یکی از اجساد سواری پژو به دلیل سوختگی زیاد رهاسازی نشد.

 شواهدی مبنی بر سوخت‌بر بودن خودرو وجود ندارد

او در خصوص این سؤال که خودروی سواری حامل سوخت قاچاق بوده است؟ گفت: سوخت‌بر بودن خودرو مورد تأیید ما نیست و باوجوداینکه ظاهر قضیه این بوده؛ اما هنوز شواهدی مبنی بر حمل سوخت در صحنه دیده نشده است.

او عنوان کرد: این محور با وجود ترانزیتی بودن نیاز به ارتقا دارد و دوطرفه بودن آن نقص راه است و در ایام نوروز که شهروندان از این مسیر به سمت چابهار تردد دارند این جاده کشش این تردد سنگین را ندارد و با کوچک‌ترین انحرافی حوادث مرگباری رخ می‌دهد.

 رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان افزود: در سطح کشور جاده‌ها به آزادراه‌ها تبدیل می‌شوند؛ اما متأسفانه این مسیر حتی به بزرگراه هم تبدیل نشده و یک جاده روستایی است که ترانزیت هم است.

او اظهار داشت: کاربری این جاده ترانزیت نیست و مردم در این مسیر کشته می‌شوند و می‌طلبد که مسئولان مربوطه استانی و کشور فکری به حال رفع این مشکل بکنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112881
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.