از ابتدای امسال


سرقت سیم برق در رفسنجان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

رییس اداره برق رفسنجان گفت: سرقت سیم برق امسال در این شهرستان مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافته و تقریبا ۲۵ تن سیم مسی در شبکه معادل ۱۰ میلیارد تومان سرقت شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا یوسفی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرقت سیم های برق در رفسنجان به چالشی برای مردم تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در تابستان مصرف بار انرژی خطوط افزایش یافته نتوانستیم با توجه به حجم سرقت سیم های برق، اصلاح شبکه را بموقع انجام دهیم.

یوسفی بیان کرد: با افزایش مصرف بار انرژی خطوط، افت ولتاژ ایجاد و موجبات نارضایتی مردم فراهم شده و باید چاره ای در این زمینه می کردیم که یک تیم در قالب سه گروه اداری برای اصلاح شبکه تشکیل دادیم تا بتوانند اصلاح شبکه را انجام دهند و مردم حل شود.

وی خاطرنشان کرد: تا افق ۱۴۰۴ کل شبکه سیمی رفسنجان جمع آوری و به کابل خودگردان تبدیل می شود.

رییس اداره برق شهرستان رفسنجان گفت: با هدف مدیریت صحیح برق روزهای دوشنبه واحدهای صنعتی مکلف هستند دستگاه های کارخانه ها را خاموش کنند.

وی بیان کرد: همچنین شهرداری رفسنجان متقبل شده است درختان مزاحم برای سیم های برق در خیابان ها را جمع آوری کند.

یوسفی افزود: در مورد واگذاری و صدور پروانه ساختمان نیز شهرداری قبلا استعلام نمی گرفت که در نهایت تعرض هایی به شبکه برق وارد می شد لذا شهرداری تصمیم گرفته که همکاری لازم را در این زمینه نیز انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه قرار شد شهرداری با نظام مهندسی و اداره برق جلسات آموزشی برگزار کند روند استعالم از اداره برق برای صدور پروانه ساختمان طی شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89981
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.