مدیر اموربرق شمال غرب کرمان خبرداد:


کشف و ضبط ۲۶۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان

مدیر امور برق شمال غرب کرمان از کشف و ضبط بیش از ۲۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز طی سال گذشته تا کنون و در منطقه اموربرق شمال غرب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، مهندس رضا مسعودی با اشاره به دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی و استخراج ارز دیجیتال”بیت‌کوین” در یک واحد مسکونی واقع در شهرک امام حسن مجتبی کرمان، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همکاران با شناسایی و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه ماموران نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام و موفق به کشف و ضبط ۷ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین شدند.

مدیر امور برق شمال غرب کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا کنون بیش از ۲۶۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است .
وی بابیان اینکه دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه‌ بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود اظهار داشت: با کشف و ضبط این تعداد دستگاه ماینر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلووات ساعت « صرفه جویی » در مصرف برق شده است .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آنها بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر امور برق شمال غرب کرمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت های برق (۱۲۱) گزارش دهند.
وی ادامه داد: همچنین لینک مربوط به گزارش‌های مردمی در خصوص استخراج غیرمجاز رمزارز در اپلیکیشن “برق من” نیز فراهم شده و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که این همراهی و همکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال علاوه بر دریافت جایزه نقدی به تناسب میزان ماینرهای کشف شده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کاملا محرمانه خواهد بود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.