صدور دستور ویژه دادستان برای رسیدگی به تخریب غیرقانونی درب یک منزل در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رسیدگی به موضوع و دستور فوری در خصوص تخلف ماموران در تخریب درب منزل خانواده کرمانی و تعقیب و بازداشت مامور متخلف خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری در خصوص پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تخریب درب منزل یک خانواده کرمانی افزود: هیچ کدام از مقامات قضایی در زمان اجرای حکم حقوقی در صحنه این ماجرا حضور نداشتند و مطالب عنوان شده در خصوص حضور دادستان و نمایندگان دادستان در این صحنه، خلاف واقع است.

وی با اشاره به اینکه اجرای حکم از سوی محاکم حقوقی صادر شده و ارتباطی به دادسرا ندارد، ادامه داد: اجرای این حکم نیز توسط محاکم حقوقی صورت گرفته است.

مدعی العموم در استان کرمان تصریح کرد: با توجه به تخریب انجام شده و ایجاد رعب و هراس برای اعضای این خانواده بویژه کودکان ساکن در این منزل مسکونی، بلافاصله پس از اطلاع در این خصوص به عنوان مدعی العموم به عنوان حافظ امنیت، آسایش و اموال مردم دستورات لازم صادر، پرونده تشکیل و مامور متخلف اجرای احکام بازداشت شد.

سالاری ادامه داد: دادستانی کرمان حراست از امنیت عمومی و تامین آرامش مردم را از اولویت های خود می داند و با هر فردی که این امنیت را مخدوش کند، برابر مقررات با وی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: مقامات قضایی کرمان بویژه رئیس کل دادگستری این استان، بلافاصله پس از اطلاع از این ماجرا، دستورات قضایی مقتضی را صادر کرده اند.

وی یادآور شد: در این ماجرا تخلفاتی از سوی عوامل حاضر در صحنه این ماجرا انجام شده که در قالب یک پرونده به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مقامات قضایی کرمان بویژه رئیس کل دادگستری این استان، بلافاصله پس از اطلاع از این ماجرا، ضمن صدور دستورات قضایی مقتضی، با این خانواده تماس گرفته و بر برخورد قانونی با تخلفات تاکید کردند.

گفتنی است؛ حکم حقوقی علیه همسر این خانم صادر شده و محکوم علیه در زمان تخریب درب در منزل حضور داشته و به جای او همسرش مداخله کرده است.

براساس حکم دادگاه، منزل متعلق به شاکی بوده که با اقدام و پیگیری او درب برای خلع ید تخریب شده و البته مامور اجرای احکام، در تخریب درب، رفتار خلاف قانون داشته که برخورد لازم با وی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84180
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.