کشف کلاهبرداری یک میلیاردی بردسیر در بستر اینترنت

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از کشف کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: این جرم در بستر فضای مجازی رخ داده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ جعفر غضنفری افزود: در پی اعلام شکایات به پلیس فتا مبنی بر بکارگیری روش های متقلبانه و کسر مبالغی از حسابشان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده توسط ماموران پلیس، محرز شد افرادی ناشناس به بهانه اینکه شما برنده همراه اول شده اید یا اینکه از شما شکایت شده است و برای رویت وارد سامانه ثنا شوید و نیز از طریق نشر آگهی های جعلی در برنامه دیوار و کشاندن قربانیان به دنبال خود، حساب بانکی آنها را تخلیه می کردند.

غضنفری در ادامه گفت: ماموران در اقدام بعدی ماموران با رصد فنی و کارشناسی، متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنها را دستگیر کردند و در رسیدگی های بعدی مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به مالباختگان برگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر یادآور شد: در فضای مجازی هویت افراد قابل بررسی است لذا قبل از هرگونه پاسخگویی و یا پذیرش خواسته های آنها آگاهی و سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81630
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.