رئیس پلیس فتای استان کرمان خبر داد


کلاهبرداری ۷۰ میلیونی با دانلود نرم‌افزار جعلی بانک

رئیس پلیس فتای استان کرمان از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیون تومان از حساب یک شهروند کرمانی با دانلود همراه بانک جعلی خبر داد و گفت: سایت اصلی بانک مطمئن ترین راه برای دانلود و نصب نرم‌افزار همراه بانک است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا رضایی امروز ۱۸ خرداد ماه در تشریح این خبر افزود: طی مراجعه یک شهروند مبنی بر برداشت غیر مجاز ۷۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی پرونده به صورت ناآگاه یک نرم افزار همراه بانک جعلی را از بستر اینترنت دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کرده که با این اقدام در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از حسابش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

سرهنگ رضایی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و پس از انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و پرونده تحویل مقام قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان کرمان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه؛ هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105209
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.