۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از کشف ۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز از یک کارگاه در عملیات ماموران این پلیس تخصصی خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی با اعلام این خبر افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی، ماموران این پلیس از نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه در نزدیکی شهر کرمان مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی، انبار مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از محل ۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، ارزش ماینرهای غیرمجاز را ۱۲ میلیارد ریال برآورد و بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل برپایهٔ اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال بخصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز به عنوان یکی از مقصران افزایش مصرف برق شناخته می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.