۶۴ درصد تلفات تصادفات شهری کرمان مربوط به موتورسیکلت‌ سواران است

سرپرست پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه آمار تلفات تصادفات شهرهای کرمان طی ۱۰ ماه گذشته ۱۶۳ نفر بوده است گفت: ۸۵ درصد از این افراد مردان و مابقی بانوان و ۶۴ درصد تلفات مربوط به موتورسیکلت سواران است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ امیر معین‌الدینی روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه به عملکرد واحدهای خدمات رسان راهور، آمار تصادفات درون شهری استان همراه با تحلیل علل وقوع و راهکارهای کاهش تصادفات و سایر اقدامات پلیس راهور از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و افزود: کاهش تصادفات طی ۶ ماه متوالی گذاشته در شهرهای استان کرمان محسوس و قابل توجه است.

وی اظهار داشت: روند کاهش تصادفات منجر به فوت از مردادماه سال جاری در استان کرمان خود را نشان داده و روند نزولی داشته است.

سرپرست پلیس راهور کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن ماه سال جاری تاکنون حتی یک مورد تصادف منجر به فوت در صحنه تصادفات را در شهرهای کرمان شاهد نبوده ایم اظهار داشت: اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران، حضور فعال پلیس در فضای مجازی، تولید محتوای آموزشی برای رانندگان و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله دلایل کاهش تصادفات در این استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد آمار فوتی ‌ها و هشت درصد تصادفات منجر به جرح در کرمان مربوط به نقاط حادثه خیز در شهرها است گفت: ۱۰۳ نقطه حادثه خیز داخل شهرهای استان کرمان شناسایی شده که در برخی از نقاط موانع برطرف شده و نقایص موجود در ۷۵ نقطه باید رفع شود.

سرهنگ معین الدینی تصریح کرد: بیش از ۳۲ دستگاه اجرایی یا سازمان در تصادفات دخیل هستند و اگر هر کدام سهم خود را به طور دقیق انجام دهند دیگر شاهد آمار بالای تصادفات نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای ترافیک استان کرمان به طور منظم برگزار می‌ شود اظهار داشت: به دلیل وجود نظم در برگزاری این جلسات از مسئولان برگزارکننده از جمله معاون عمرانی استاندار کرمان باید تشکر کرد.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پلیس تخلفات را از طریق مانیتورینگ و با استفاده از دوربین‌ها، ثبت و رانندگان خاطی را اعمال قانون می کند.

وی با اشاره به انجام برخی تخلفات توسط رانندگان خودروها افزود: گزارشات زیادی از وجود خودروهای سنگین در داخل شهر وجود دارد که جریمه های اندک منجر به ورود این خودروها به شهرها و پارک در مناطق مختلف شده است.

سرهنگ معین الدینی اظهار داشت: جریمه خودروهای متخلف از طریق قبوض دستی و کاغذی منسوخ شده و اعمال جریمه خودروهای متخلف به صورت الکترونیکی انجام و پیامک برای صاحب خودروها ارسال می‌شود که در سال جاری نسبت به سال گذشته برخورد با تخلفات ۲۶ درصد افزایش داشته ‌است.

وی گفت: ۵۸ هزار و ۷۲۵ نفر در استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۲۷ هزار و ۱۱۳ نقل و انتقال خودروها در مرکز تعویض پلاک کرمان انجام شده است افزود: ۲۰ شهرستان این استان مرکز تعویض پلاک دارند و از ابتدای امسال بیش از ۷۰۰ خودروی نو پلاک شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.