مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان برگزار شد

با حضور محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سینماگران و هنرمندان حوزه سینمای استان ، مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان برگزار شد.

با حضور محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سینماگران و هنرمندان حوزه سینمای استان ، مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اولین دوره جشنواره فیلم کرمان سال گذشته به همت خانه هنرمندان، خانه سینما و همه تلاشگران این عرصه رقم خورد و هر رویدادی که برگزار می شود تا در بستر و ریل خودش قرار گیرد و به جریانی تیدیل شود زحمات زیادی نیاز دارد و هنوز در آغاز کار هستیم و به تلاش و همکاری و همت هنرمندان در این عرصه نیاز است.

وی افزود: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فیلم سازی و سینما دارد در حوزه آموزش، در افزایش سرانه زیرساخت ها و تربیت و اموزش فیلم سازان مطرح و فعال، وضعیت استان قابل مقایسه با گذشته و قبل از انقلاب نیست .
مدیر کل فرهنگ و ارشارد اسلامی استان تصریح کرد : زحمات زیادی کشیده شده تا به این مرحله برسیم گرچه هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیاز به همت و گام های موثرتر حس می شود .
وی افزود: در امر آموزش هنرستان هنرهای زیبا فعالیتهای قابل قبولی انجام می‌دهند، انجمن سینمای جوان در استان که نقش مهمی در بخش آموزش ایفا می کند و موسسات سینمایی، آموزشگاه های سینمایی، همه ی این امکانات سرمایه های گران سنگی در حوزه سینما ی استان هستند و در این خصوص وضعیت نسبتا” مناسبی داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در استان ،تعداد سینماها و تعدادصندلی ها در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و در کنار این رویداد استعدادهای جدید کشف می شود و رقابت سالم بین سینماگران به وجود می آید ، از همه مهم تر در زمان برگزاری جشنواره یک کارگاه تخصصی شکل خواهد گرفت کمک می کند تا جامعه سینمایی به اهداف خودش بردسد و قاعدتا” در استان کرمان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: این رویداد به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی و هنری شکل گرفته و فرصتی است برای ایجاد انگیزه ، نشاط ، همدلی برای سینماگران و پل ارتباطی برای ورود علاقه مندان به سینمای حرفه ای خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد، همه کسانی که در این رویداد شرکت خواهند کرد در فضایی آکنده از همدلی موفق عمل کنند و کارنامه روشنی پیش روی همه قرار گیرد.
در ادامه دبیران تخصصی و اجرایی جشنواره به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص برپایی مناسب و باشکوه جشنواره پرداختند ودر پایان از پوستر و فراخوان جشنواره رونمایی شد .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85008
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.