مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت:


باید به دنبال مولفه های رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا باشیم

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از اهمیت شناخت مولفه ها و راهکارهایی در خصوص رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان که در جلسه شورای معاونین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: که کرونا و تبعات ناشی از آن به همه اقشار و صنوف خسارت وارده کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در عین حال تصریح کرد : وضعیت جامعه فرهنگ و هنر شکننده‌تر از سایر صنوف است.

علیزاده ادامه داد : دغدغه های اقتصادی و اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا برای ما یکی از نگرانی‌های اصلی است. آسیب‌های مالی در این قشر زودتر از سایر صنوف خود را نشان می‌دهد، به همین دلیل نگرانی‌های خود را به استانداری و وزارتخانه انتقال داده‌ایم و در انتظار اتخاذ تصمیم‌های اثرگذار هستیم.

وی گفت: بر اساس بر آوردهایی که صورت گرفته است ؛ به حوزه فرهنگ و هنر کرمان بالغ بر 15 میلیارد تومان خسارت وارد شده است ؛ این میزان خسارت برای چرخه اقتصادی فرهنگ و هنر ، موسسات و اموزشگاها و سایر صنوف ، بی تردید باعث خسارتهای قابل توجهی می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: پیش از این و در جلسات مکرر ،از مدیران و کارشناسان این اداره کل خواسته شده تا با تشکیل گروههای متعدد در همه بخش ها،مسایل اقتصادی حوزه بزرگ فرهنگ و هنر را با حضور روسای انجمن ها، مسولان خانه هنرمندان استان ،مدیران موسسات و اموزشگاهها و فعالان فرهنگی و هنری مورد نقد و بررسی قرار بدهند و راهکارهای هدفمند و مشخصی در این زمینه ارائه نمایند .

وی ادامه داد: سیاست کلی و اولویت مهم ما در سال جاری همین نکته است و به تبع در همه ادارات شهرستانی ما در سراسر استان نیز پیگیری خواهد شد و انتظار داریم با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر راههای برون رفت از بحران پسا کرونا ، به شکل روشن و کارشناسی مشخص شود .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47855
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.