با حضور معاون ریس جمهور صورت گرفت ؛ اهداء آثار هنری به موزه صنعتی

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیراز استاد «خالقی» به معرفی  آثار اهدایی به موزه  پرداخت و می گوید که ۱۱ اثر متعلق به استاد صنعتی است که توسط شخص استاد به جناب «خالقی» هدیه شده و ۱۷ مورد دیگر اثر استاد خالقی می باشد.

علیزاده به بیان ارزیابی تقریبی قیمت این آثار پرداخته و میگوید که این آثار بسیار ارزشمند فراتر از آن هستند که بخواهیم قیمتی مشخص کنیم، اما  ارزش آنها در حراجی های هنری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شد. ما به پاس اقدامی که استاد انجام دادند با حمایت استاندار محترم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آقای «خالقی» تقدیم کردیم.

وی در ادامه به معرفی موزه صنعتی کرمان پراخته و می‌گوید که  موزه هنرهای صنعتی کرمان جزو غنی ترین موزه ها در کرمان و کشور بوده و  طی دوران مختلف آثاری به این موزه اهدا شده است . آخرین آثار اهدایی به موزه مربوط به  سال ۸۴ است که  آثار «سهراب سپهری» و حتی لوازم شخصی ایشان توسط خواهرش «پروانه سپهری» به موزه اهدا شد و اینجا در گالری جداگانه ای نگهداری می شود. همچنین آثاری از هنرمندان خارجی و ۵۰۰ اثر مربوط به استاد صنعتی در این موزه نگهداری می شود.

علیزاده  به رشد بازدید کنندگان از این موزه اشاره کرد و می‌گوید که  سال ۹۳ چهار هزار نفر، سال ۹۴ چهارهزارو پانصد نفر و در  پنج ماهه نخست  امسال حدود ۳۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از این موزه دیدن کردند. در ادامه مراسم استاد «علی خالقی» هم طی سخنانی کوتاه توضیحاتی را راجع به آثار تقدیمی بیان کرد.

وی که متولد ۱۳۰۹ در شهر کرمان و هنرمند مجسمه ساز است، موسس اولین آموزشگاه نقاشی در کرمان بوده است. او می‌گوید : «ارتباط بسیار صمیمانه ای با مرحوم «صنعتی»  به عنوان شاگرد ایشان داشتم. هر وقت خدمت ایشان می رسیدم، یک تابلو به من  هدیه میدادند.  تعداد تابلوها به ۱۶عدد رسید. اکنون  تصمیم گرفتم ۱۱ عدد از تابلوها را تقدیم به موزه خود آقای صنعتی کنم.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2931
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.