معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:


جشنواره و نمایشگاه «قالی کرمان» برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان از اول تا چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، امیر حسن‌زاده صبح امروز ۲۹ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان از اول تا چهارم اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق برگزار می‌شود.

 او هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را توسعه فرش دستبافت و رفع مشکلات فعالان این حوزه ذکر کرد و افزود: ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و بافندگان قالی کرمان از دیگر اهداف است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: فعالان حوزه فرش دستبافت از دیگر شهرها به اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان دعوت شده‌اند و یک سالن نمایشگاه هم به فرش‌فروشان کرمانی اختصاص دارد.

 او افزود: در اولین جشنواره قالی کرمان قرار است چند گروه از فعالان این حوزه را داشته باشیم تا کارگاه‌های زنده قالیبافی، طراحی، رنگرزی و مرمت را برگزار کنیم.

 حسن‌زاده بیان کرد: آثار فاخر تولیدکنندگان قالی کرمان در این جشنواره ارائه می‌شود و داوری آثار فاخر نیز توسط هیئت داوران جشنواره متشکل از چهار نفر از تهران و سه نفر از کرمان انتخاب می‌شوند.

 او افزود: در آیین پایانی نخستین جشنواره قالی کرمان از بافنده و طراح برتر با اهدای نشان و تندیس تجلیل به عمل می‌آید و افراد تأثیرگذار در صنعت فرش نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 حسن‌زاده برگزاری نشست تخصصی باهدف ایجاد انگیزه برای افرادی که در راستای توسعه قالی کرمان گام بر می‌دارند را از دیگر برنامه‌های جشنواره قالی کرمان اعلام کرد و گفت: امیدواریم در این نشست تصمیمات خوب و راهکارهای مناسبی برای رفع چالش‌های پیشرو داشته باشیم.

 او با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان اول اسفندماه جاری برگزار می‌شود از مردم برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آورد و افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به قالی کرمان و بازاریابان و فعالان این حوزه است.

 حسن‌زاده در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه قالی کرمان باید به جایگاه ممتاز خود در دنیا و کشور برگردد، اظهار کرد: امیدواریم جشنواره قالی کرمان ماندگار شود و در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115411
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.