وزیر فرهنگ و ارشاد پنبه جشنواره موسیقی نواحی را در استان کرمان زد


دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی برچیده شد

محمدمهدی اسماعیلی از برچیده شدن دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی و برگزاری این رویداد به‌صورت منطقه‌ای در ۶ نقطه کشور خبر داد و گفت دیگر دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی را هم به معنای سابق نخواهیم داشت.

به گزارش کرمان‌نو با وجود تاکید استاندار کرمان و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به ماندگار شدن دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان، هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاخره پنبه دبیرخانه دائمی در کرمان را زد.

اسماعیلی درباره سرنوشت میزبانی جشنواره موسیقی نواحی گفت: ما امسال به‌دلیل مشکلی که در کرمان پدید آمده بود و دوستان نتوانستند جشنواره را میزبانی کنند، میزبانی جشنواره را از کرمان به گرگان منتقل کردیم.

احتمالا منظور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آماده نبودن کرمان، آماده نبودن سالن تالار مرکزی شهر کرمان است که قرار است تا پایان امسال اماده شود.

البته پیش از این هم که سال‌ها کرمان بدون وجود سالن تالار مرکزی این جشنواره را برگزار می‌کرد، اما به نظر می‌رسد مدیران استانی کرمان در شرایط کنونی کشور تمایلی به برگزاری این جشنواره نداشته‌اند.

او تأکید کرد: از سال آینده جشنواره موسیقی نواحی به‌صورت منطقه‌ای و در نواحی مختلف به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. در ۶ ناحیۀ کشور پیش‌بینی شده است که جشنواره را برگزار کنیم که یکی از این نواحی گرگان است.

دبیرخانه دائمی دیگر به‌مفهوم قبلی نخواهیم داشت؛ بلکه در هر منطقه دبیرخانه ناحیه‌ای تشکیل می‌شود و مدیریت اصلی در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که تکلیف دبیرخانه دائمی جشنواره که در کرمان بود چه می‌شود؟ گفت: دبیرخانه دائمی دیگر به‌مفهوم قبلی نخواهیم داشت؛ بلکه در هر منطقه دبیرخانه ناحیه‌ای تشکیل می‌شود و مدیریت اصلی در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

به این ترتیب براساس صحبت‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌نظر می‌رسد که جشنواره موسیقی نواحی از سال آینده به‌شیوه‌ای متفاوت‌تر برگزار خواهد شد.

این در حالی‌ست که کمی قبل روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمان و فداکار استاندار کرمان تاکید کرده بودند فقط در دوره پانزدهم جشنواره موسیقی نواحی به علت مشکلات زیرساختی جشنواره به گرگان منتقل شده و کرمان اردیبهشت‌ماه میزبان این جشنواره خواهد بود، فداکار همچنین تاکید کرده بود که جشنواره موسیقی نواحی در کرمان می‌ماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.