زمزمه‌های برخورد با کنسرت در کرمان | امام جمعه عنبرآباد و سیرجان به علم‌الهدی پیوستند

سخنان امام جمعه عنبرآباد | شهری که تا کنون هیچ کنسرتی در آن برگزار نشده!

حجت‌الاسلام رضا سالاری - امام جمعه عنبرآباد
حجت‌الاسلام رضا سالاری – امام جمعه عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری امام جمعه عنبرآباد در حالی که تا کنون کنسرتی در این شهر برگزار نشده است با انتقاد از سخنان وزیر ارشاد و نایب رئیس مجلس در حمایت از کنسرت، این سؤال را مطرح کرده است که «چرا برخی که علم فقاهت هم ندارند از این حرف‌های پوچ می‌زنند.» وی در این خصوص گفته است «انقلاب اسلامی ما را از فکر فرهنگ فروشی درآورد حال چرا امروز دغدغه برخی از مسؤولان نظام اسلامی برگزاری کنسرت شده و آیا برگزار کردن کنسرت یا روی آوردن جوانان ما به اعتیاد مشکل اصلی ما است.»

صدور مجوز اجرای کنسرت کار مراجع تقلید است | مردم  سیرجان کنسرت نمی‌خواهند

حجت الاسلام سید محمود حسینی - امام جمعه سیرجان
حجت الاسلام سید محمود حسینی – امام جمعه سیرجان

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان از وزارت ارشاد انتقاد کرده و معتقد است نباید صدور مجوز اجرای کنسرت بر عهده این وزارتخانه باشد و این کار مراجع تقلید است که مخالف برگزاری کنسرت های مختلط و گناه آمیز هستند. لذا من از همین تریبون اعلام می کنم کنسرت و اجرای آن کار فرهنگی نیست و حرف دل مردم این شهرستان این است که ما اینگونه کنسرت نمی‌خواهیم و مخالف اجرای آن به این سبک بی‌برنامه هستیم.
وی با انتقاد از اجرای کنسرت‌ها در سیرجان می‌گوید «عده زیادی از مردم با مراجعه به ما خواستار توقف کنسرت‌ها هستند و شما قضاوت کنید حالا که دهه کرامت و میلاد امام رضا است ایا شهر باید تبلیغات کنسرتی داشته باشد یا تبلیغات امام رضایی؟»

مواضع رییس‌جمهور

حسن روحانی یکم شهریور در دیدار با پزشکان در این رابطه با اشاره به مراحل وضع قانون می‌گوید که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون‌گذاری کند.

روحانی می‌گوید که وزیر نیز نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

آنچه گذشت

۲۳ مرداد بود که حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد برگزاری کنسرت در این شهر را عیاشی خواند و به کسانی که کنسرت می‌خواهند گفت به شهری دیگر بروند. علی جنتی وزیر ارشاد در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با اینکه این کنسرت‌ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این شهر صرف‌نظر کردیم.

در ادامه جنتی گفته بود کنسرت‌ها در شهرهای دیگر خراسان رضوی برگزار خواهد شد و «به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود که از اجرای آنها جلوگیری شود.» این سخنان نیز تحت‌الشعاع صحبت‌های حجت‌الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی قرار گرفت، به گفته او  دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در رابطه با لغو کنسرت‌ها، به همه شهرها و شهرستان‌ها تسری می‌یابد و این اقدام کاملا مطابق با انجام وظایف قانونی است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از مخالفین لغو کنسرت‌ها در شهری خاص بود و اعتقاد داشت درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد. او با اشاره به این‌که حکومت فدرالی نیست گفته است «این‌گونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2641
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.