کرمان میزبان جشنواره جهانی شعر مقاومت


شهرداری کرمان جشنواره شعر مقاومت برگزار می‌کند

جشنواره جهانی شعر مقاومت در ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو عصر امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آیین رونمایی از نماد جشنواره جهانی شعر مقاومت و نشست خبری این رویداد در شهرداری کرمان برگزار شد.
مجتبی احمدی دبیر برگزاری این جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره جهانی سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر خواهد شد و به دست شاعران در کشورهای مختلف جهان خواهد رسید.
او ادامه داد : شورای تخصصی جشنواره که متشکل از ۵ نفر از صاحب نظران این حوزه است تشکیل شده و تصمیمات نهایی برای برگزاری این جشتواره گرفته شده است.
احمدی ادامه داد: سعی کردیم از کلیشه های رایج در برگزاری چنین رویدادهایی فاصله بگیریم و بر روی وسعت دربرگیری این موضوع تاکید کنیم تا مخاطبان بدانند نگاه این جشنواره به موضوع مقاومت محدود و کلیشه‌ای نیست.
احمدی از مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد خبر داد و گفت به دلیل طولانی شدن فرآیند هماهنگی جشنواره جهانی شعر مقاومت هفته آخر آبان ماه و در ۳ روز برگزار می‌شود‌.
شهردار کرمان در این نشست حضور داشت و با حضور او از نماد این جشتواره نیز رونمایی شد.
سعید شعرباف تبریزی همچنین در خصوص برگزاری این جشنواره گفت:
جشنواره جهانی شعر مقاومت آغاز یک حرکت فرهنگی عمیق برای احیای ظرفیت های بین المللی شعر مقاومت و ظرفیت های کرمان به عنوان جهانشر مقاومت است.
شهردار کرمان افزود: امیدواریم بتوانیم هم در محتوا و هم در قالب آنطور که در شان حاج قاسم سلیمانی است این جشنواره را برگزار کنیم.

شعرباف با تاکید بر نگاه تخصصی و سختگیری شورای تخصصی گفت: این حرکت یک حرکت زودگذر نخواهد بود و ماندگار می‌شود
و اگر گفتمان بین المللی مقاومت در کنار محتوای جذاب قرار بگیرد می‌تواند با فطرت انسان‌ها ارتباط بگیرد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88533
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.