نمایشگاه مجازی کتاب جنوب کرمان برگزار می‌شود

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هشتمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب استان از۲۹ آذر تا سوم دی‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نجمه سعیدی | به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هشتمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به شیوع کرونا و از بین رفتن فرصت برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب، به کرمان نو اعلام کرد:  تاریخ برگزاری هشتمین نمایشگاه مجازی کتاب در جنوب کرمان از۲۹ آذر تا سوم دی‌ماه است.

به گفته مدیر کل ارشاد جنوب کرمان، این نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در سطح کشور و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان است و  جنوب به عنوان پایلوت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در کشور انتخاب شده است.

او با بیان این مطلب که امسال نمایشگاه کتاب یکسری تفاوت هایی با نمایشگاه های سال گذشته دارد، ابراز کرد: به لحاظ بعد مسافتی سال های گذشته حضور اکثریت مردم جنوب کرمان در نمایشگاه کتاب استانی میسر نبود اما امسال چون این نمایشگاه در بستر فضای مجازی است بنابراین تعداد کثیری می توانند از طریق نرم افزار  وارد سایت این نمایشگاه شده و نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

اسحاقی  یادآور شد:  همه زیر ساخت های لازم برای برگزاری این نمایشگاه مهیا شده است و این نمایشگاه با بهترین کیفیت برگزار خواهد شد و دوستداران کتاب در این نمایشگاه هم مانند نمایشگاه‌های دیگر کتاب می توانند از تخفیفات بهره مند شود.

برخورداری از 40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب جنوب کرمان

او ادامه داد: در نمایشگاه مجازی کتاب جنوب کرمان ۴۰ درصد تخفیف برای دوستداران کتاب در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰ درصد از سوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۰ درصد نیز از سوی ناشران کتاب اختصاص داده شده است.

مدیر کل ارشاد جنوب با بیان اینکه بُن‌های اختصاص یافته به نمایشگاه کتاب ویژه مردم جنوب کرمان است، گفت: متقاضیان دریافت بُن کتاب از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ آذرماه سال جاری با مراجعه به سامانه « www.ketab.ir » نسبت به دریافت بُن خرید کتاب اقدام کنند و با ثبت کد ملی خود در سامانه می توانند بن تخفیف را دریافت کنند.

هزینه ارسال کتاب برای متقاضیان رایگان است

مدیر کل اداره کل ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه، این است که کتاب خریداری شده در اسرع وقت توسط پست به دست خریدار خواهد رسید و با توجه به  تفاهم نامه ای که بین وزارت ارشاد و پست برقرار شده است، هزینه پست برای متقاضیان خرید کتاب رایگان بوده و توسط ارشاد اسلامی پرداخت می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: البته علاقمندان به کتاب از شمال استان نیز می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند با این تفاوت که از بن خرید کتاب نمی توانند استفاده کنند.

اسحاقی با بیان اینکه در این نمایشگاه محدودیتی برای حضور ناشران مختلف وجود ندارد،گفت: حضور گسترده‌ای از ناشران را خواهیم داشت که در جمع آنها بسیاری از ناشران برتر کتاب هم وجود دارند.

اسحاقی اظهار کرد: در بازه زمانی بازگشایی نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان هر شب با همراهی اهالی فرهنگ و هنر یک برنامه زنده از طریق پیج اینستاگرام اجرا می شود.

بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی در نمایشگاه مجازی کتاب

اسحاقی با اشاره به این نکته ۱۳ تا ۱۸ دی‌ماه، هفته مقاومت نامگذاری شده است، گفت: باتوجه به اینکه در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم به منظور گرامیداشت یاد سردار سلیمانی بخش ویژه‌ای برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

اسحاقی گفت: یکی دیگر از مواردی که برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ نمایشگاه مجازی کتاب جنوب کرمان  صورت می گیرد، تبلیغات صوتی با استفاده از گویش های محلی جنوب استان است که  به تلفن‌های ثابت و همراه اول  مردم جنوب کرمان ارسال می‌شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های جنبی نمایشگاه، شب ویژه نهج البلاغه است که در راستای ترویج معارف نهج البلاغه برگزار می‌شود.

اسحاقی عنوان کرد: شب ویژه در خصوص نهج البلاغه، شب ویژه قرآن و عترت  هم داریم اما متفاوت تر از سال های گذشته و به صورت لایو انجام می شود. گفتنی است  که20 آذر آئین رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه مجازی استانی کتاب جنوب کرمان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.