اشتغالزایی ۲۰ میلیارد ریالی کمیته امداد برای اقشار آسیب دیده رفسنجان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در نیمه نخست سال جاری به نیازمندان این شهرستان اعطا شد گفت: سقف واگذای این تسهیلات سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود و اکنون به ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین فداکار افزود: ۶۶ مددجوی کمیته امداد شهرستان رفسنجان به عنوان متقاضی اشتغال در سال جاری به بانک معرفی شده اند که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد بهره مند شدند.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی اشتغال زایی به منظور خودکفا شدن و افزایش عزتمندی مددجویان در قالب کارگشایی و اشتغال به متقاضیان اعطا می شود.

فداکار، عمده ایجاد اشتغال با تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان را در حوزه مشاغل خانگی، دامداری، کشاورزی، امور خدماتی و غیره عنوان و بیان کرد: ایجاد شغل برای افرادی که هیچگونه منبع درآمدی ندارند ضروری است و این اشتغال از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه پیشگیری می کند.

وی آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان را هشت هزار و ۳۷ نفر در قالب پنج هزار خانوار عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال کمک های به صورت نقدی و غیرنقدی به مددجویان بی بضاعت این شهرستان شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۳۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد به سازمان بیمه تأمین اجتماعی معرفی شدند اظهار داشت: پرداخت حق بیمه این افراد با کمیته امداد است چنانچه طی ۶ ماه اخیر بیش از پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بابت حق بیمه بانوان بی سرپرست در رفسنجان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان پرداختی مستمری به ۲۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در رفسنجان گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری در مجموع بیش از ۹۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مستمری ( برای هر شخص ۳۵۰ هزار تومان) به حساب مستمری بگیران رفسنجان واریز شده است.

طرح تکریم ایتام رفسنجان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال حمایت شد

فداکار، همچنین به اجرای طرح تکریم و حمایت از کودکان یتیم و بی سرپرست در رفسنجان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۵ خیر کودکان بی سرپرست و یتیم تحت پوشش این نهاد را حمایت می کنند.

وی افزود: این حامیان از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به کودکان یتیم و بی سرپرست رفسنجان کمک کرده اند.

وی تعداد کودکان بی سرپرست و یتیم رفسنجان را ۹۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۰۰ کودک یتیم و ۶۶۱ کودک بچه طلاق هستند و با مادران خود زندگی می کنند.

فداکار در ادامه به حوزه درمان و کمک های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد فرانشیز درمان مددجویان تحت پوش بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: تاکنون به یکهزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد رفسنجان به میزان هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فرانشیز پرداخت شده ضمن اینکه در ایام ماه محرم امسال نیز بیش از چهار هزار پرس غذای گرم متبرکی بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

تحویل سبد کالا به کودکان دارای سوتغذیه و مادران شیرده

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان همچنین اظهار داشت: ۳۲۰ میلیون ریال در قالب سبد کالا به ۱۵۴ نفر شامل کودکان و مادران باردار و شیرده رفسنجان که از سو تغذیه رنج می بردند اعطا شده است.

وی افزود: در زمینه درآمد حاصل از صندوق های صدقات نیز امسال بیش از ۱۲ میلیارد ریال جمع آوری شد.

وی کد دستوری پرداخت صدقات را *۸۸۷۷*#۳۴۵ اعلام کرد و گفت: مردم می توانند از این طریق صدقه روزمره یا ماهانه خود را پرداخت کنند.

فداکار همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر محصول کشاورزی رفسنجان پسته است و شامل زکات واجب نمی شود در زمینه پرداخت زکات مستحبی از ناحیه درآمد پسته امسال بیش از ۲.۶ میلیارد ریال جمع آوری و صرف امور خیر برای تهیه جهیزیه، کمک به دانش آموزان، بیماران و مددجویان شد.

 ۸۰ سری جهیزیه در رفسنجان توزیع شد

وی اظهار داشت امسال به ۸۰ زوج بی بضاعت رفسنجانی که در تشکیل زندگی با مشکل مواجه بودند جهیزیه اعطا شد و برای خرید هر سری جهیزیه مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال در مجموع ۸.۶ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

فداکار با بیان اینکه امسال زنان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد در پرداخت اجاره مسکن بضاعت مالی ندارند هزینه اجاره پرداخت کردیم گفت: این هزینه در کل به میزان ۱۲۸ میلیون تومان بوده و در حوزه وجوهات امانی شامل کفاره و فطریه هم امسال ۳۳۵ میلیون تومان جمع آوری و در اطعام مددجویان صرف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال خشکسالی ها موجب شد تا مددجویانی که در شغل پرورش دام سبک و سنگین مشغول هستند نتوانند علوفه و جوی دام های خود را تأمین کنند لذا کمیته امداد با خرید علوفه از شهرستان قزوین به آن ها کمک کرد.

فداکار گفت: ۲۹ تن علوفه از قزوین با اعتبار ۸۳۰ میلیون ریال و ۱۰ تن جو با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و بین مددجویان کمیته امداد رفسنجان به منظور تغذیه دام توزیع شد.

وی همچنین با بیان اینکه بحران کرونا مانع از تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال گذشته شد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۳ تبلت و گوشی بین  دانش آموزان نیازمند رفسنجان که بخشی از هزینه خرید آن توسط خیران پرداخت شده، توزیع کردیم.

فداکار از مردم و خیران خواست امسال نیز با تقبل بخشی از هزینه تهیه یک موبایل یا تبلت و یا خرید این وسایل به کمک دانش آموزان بی بضاعت بشتابند تا آن ها بتوانند در صورت مجازی شدن تحصیل در فضای مجازی و شبکه شاد درس خود را ادامه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76694
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.