۲۷۳ تن گوشت مرغ طی ۱۰۰ روز اخیر در کرمان تامین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، متوسط ورود روزانه مرغ به این استان را ۲۷ تن و ۳۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در مجموع طی ۱۰۰ روز اخیر ۲۷۳ تن گوشت مرغ وارد این استان شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس سعیدی روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار، متوسط روزانه تولید مرغ استان کرمان را ۱۰۳ تن و ۳۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در مجموع روزانه ۱۳۰ تن و ۶۵۰ کیلومرم مرغ در شمال این استان توزیع می شود.

وی همچنین از توزیع ۳۵۰ تن مرغ منجمد طی ۱۰ روز گذشته به دلیل تولید پایین مرغ در استان کرمان خبر داد و افزود: از ۱۵ آبان ماه مجدد حدود ۸۰ تن کاهش تولید مرغ را به دلیل کاهش جوجه ریزی و حذف گله‌های مرغ مادر در سطح کشور و کرمان خواهیم داشت به طوری که باید روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد را بازار این استان توزیع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: به منظور تامین مرغ مورد نیاز این استان به وزارت جهاد کشاورزی نامه زدیم و قرار است از ۱۵ آبان ماه روزی ۵۰ تن گوشت منجد در این استان توزیع شود.

وی به حذف مرغداری های بدون مجوز به عنوان یکی از دلایل کاهش تولید مرغ اشاره کرد و گفت: این مجوز اکنون به مرغداری ها داده شده است.

سعیدی اظهار داشت: به مرغداری هایی که اخیر مجوز تولید دریافت کرده اند در تمام شهرستان ها اعلام شده به معاونت امور دام جهاد کشاورزی مراجعه کنند و در لاین آرین جوجه ریزی و نهاده های دامی را به طور مستقیم از امور دام دریافت کنند اما مرغداران لاین آرین را دارای تولید پایین می دانند و با این طرح موافق نیستند.

بیش از هفت هزار تن مرغ از طریق سامانه پست در استان کرمان توزیع شد  

سرپرست جدید پست استان کرمان نیز گفت: توزیع گوشت مرغ با هدف شفاف سازی روند توزیع با استفاده از زیرساخت های پست انجام می شود که در این زمینه تفاهم نامه ای بین پست و کشتارگاه های این استان منعقد شد.

مهدی جعفری افزود: نماینده اداره کل پست در این راستا در ۱۱ کشتارگاه استان کرمان مستقر شد و تا ۱۶ تیرماه بیش از هفت هزار تن مرغ از طریق سامانه پست توزیع شد.

وی اظهار داشت: در روز اجرای این طرح برای شفاف سازی ۱۰۰ درصدی توزیع مرغ نشست های مشترکی با اداراه کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صمت برگزار شد.

سرپرست اداره کل پست استان کرمان با تاکید بر اینکه شیوه اجرایی توزیع گوشت مرغ از طریق زیرساخت های پست نواقصی دارد تصریح کرد: این نواقص در آینده با برگزاری نشست ها برطرف می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79190
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.