استاندار کرمان:


اعتبارات جذب شده دستگاه ها قابل قبول نیست | باید هر ماه ۱۰ درصد جذب اعتبار داشته باشیم

استاندار کرمان با اشاره به اعتبارات جذب شده در تملک دارایی‌ها گفت: در سال جاری ۷۴۴ میلیارد تومان تملک دارایی‌ها بوده اما دستگاه های اجرایی از مرداد ماه تا الان ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته اند که اصلا قابل قبول نیست.

محمدجواد فدایی در هشتمین جلسه از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: در خصوص دستگاه‌هایی که تاکنون هیچ اعتباری جذب نکردند تا آخر بهمن ماه تصمیم‌گیری می شود و مابقی دستگاه‌ها نیز تا پایان فروردین ماه فرصت دارند.

وی گفت: ازجلسه قبل تنها 2 میلیارد تومان افزایش داشتیم و در یک ماه گذشته تقریبا کاری در استان انجام نشده و از 25 به 28 درصد رسیده ایم.

فدایی با اشاره به جذب 3 درصدی اعتبار در یک ماه گذشته، افزود: با توجه به مدت باقی مانده ما باید هر ماه ۱۰ درصد جذب اعتبار داشته باشیم اما تاکنون تنها ۳ درصد جذب شده است.

وی از عدم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در جلسات انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه صد نفر در جلسات عضو هستند اما کمتر از ۲۰ نفر در بحث ها شرکت کرده و  اظهار نظر می‌کنند.

 

درصد جذب دستگاه ها ۲۸ درصد است

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این جلسه در ارتباط با جزییات بودجه و نحوه تخصیص اعتبارات عنوان کرد: جلسه قبل ۷۶ میلیارد تومان تعیین شد که ۴۶ میلیارد تومان آن از محل اسناد بند «واو» ملی بود.

جعفر رودری افزود : درصد جذب دستگاه ها ۲۸ درصد است و از ۵۰۵ میلیارد تومان اسناد و موافقت نامه ها ۱۴۲ میلیارد تومان جذب شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص سایر جزییات بودجه اظهار داشت: طبقه بندی دارایی های سرمایه ۷۴۴ میلیارد تومان بوده و میزان تخصیص آن ۳۹ درصد است.

رودری با اشاره به ۴۹۱ میلیارد تومان مازاد درآمد در نه ماه سال جاری گفت: اعتبارات هزینه ای ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: 5/7 درصد اسناد یک ساله است و نزدیک به ۳۹ درصد ۲ ساله و مابقی که ۵۵ درصد است اسناد را تشکیل می دهند، سه ساله است .

رودری با اشاره به 107 پروژه قابل واگذاری گفت: از این تعداد تنها 2 پروژه واگذار شده و بیشتر این پروژه ها در دست اداره کل ورزش و جوانان است.

85 پروژه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان ، 16 پروژه میراث فرهنگی ،صنایع دستی . گردشگری و 6 پروژه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان است.

نماینده اداره کل میراث ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم در خصوص پروژه های واگذاری گفت:8 پروژه مرمت را تا کنون 2 بار فراخوان داشته ایم و برای 8 طرح دیگر نیز گزارش طرح واگذاری ارائه نشده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41080
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.