افتتاح کاریابی بین‌المللی در کرمان

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ضمن بیان این نکته که در دوران کنونی ما شاهد تبادل سریع اطلاعات هستیم می‌گوید در این دوران مشاغل هم سریع رشد کرده و به سایر کشورها تسری پیدا می‌کنند پس این شرایط ما باید افرادی را داشته باشیم تا بتوانند در بازار جهانی فعالیت کنند.

«رضا اسماعیلی» کاریابی را یکی از تشکلاتی دانست که وظیفه سامان‌دهی افراد بیکار، شناسایی توانایی آن‌ها و هدایت آن‌ها به سمت شفل مناسب را دارد.

او با اشاره به این که وظیفه کاریابی بین المللی اعزام افراد به خارج از کشور و جذب نیروهای خارجی برای کار در داخل کشور است گفت در گذشته محدودیت کاریابی‌های بین المللی کمتر بود ولی در حال حاضر این قبیل کاریابی‌ها باید دو کشور را به عنوان کشور مقصد انتخاب کنند.

اسماعیلی مشکل دیگری که اعزام افراد به خارج کشور را با مواجه کرده بحث مهارتی افراد دانست و تاکید می‌کند در این زمینه تمام نهادها باید سعی خود را کنند تا کارجویان راحت‌تر بتوانند مهارت لازم را به دست آورند و کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

او همچنین بیان می‌کند تا کنون در کاریابی‌های استان کرمان ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده که ۵ هزار نفر آن‌ها مشفول به کار شدند.

وی در ادامه می‌گوید در این زمینه هم کاریابی‌های نواقصی دارند  و باید در زمینه مشاوره‌های شغلی دقت بیشتری با کارجویان داشته باشند و مشاوره کاملی به آن‌ها را ارائه دهد.

او با اشاره به این که اگر در سال ۲۵ هزار شغل در کرمان ایجاد شود تازه نرخ بیکاری ثابت می‌ماند می‌گوید ما به این نرخ در سال‌های گذشته دست پیدا کرده بودیم که بعد از شروع طرح تکاپو در کرمان تا پایان سال شش هزار مشغول به کار خواهند شد.

اسماعیلی همچنین امیدوار است با اجرای کامل این طرح در ۱۰ رسته شغلی خود ۶۰ هزار مشغول به کار شوند.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به ضرورت تاسیس چنین کاریابی‌های بین المللی در کشور می‌گوید با توجه به این که تعداد زیادی از جوانان کشور ما در رشته‌های هایتک مشغول به فعالیت هستند و تصور بسیاری از مردم این است که این افراد برای کار به خارج مهاجرت کرده و ایران صرفا برای مهارت اموزی به این افراد نقش دارد.

«جهانگیری» تاکید می‌کند که فقط چهار درصد از صنایع مربوط به هایتک هستند و این تعداد زیاد کارجویان هایتک به دلیل عدم ظرفیت صنایع ایران به خارج سفر می‌کنند.

او می‌گوید این قبیل کاریابی‌ها وظیفه ایجاد بستر مناسب برای این افراد و جلوگیری از مهاجرت را دارند.

وی با توجه به زندگی در دهکده جهانی گفت با این قبیل کاریابی‌ها می‌شود در این دهکده جهانی در زمینه کار اقدامی کرد.

او وظیفه سازمان خود در قبال این افراد آموزش مهارت‌های شغلی بر اساس  استاندارد و دادن گواهینامه بین‌المللی به افراد کارجو در زمینه تسهیل مسیر شغل پیدا کردن افراد بیان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.