آمار طلاق بالاست | مدیرکل بهزیستی مشاوران را ناکارآمد می داند

روند رو به رشد آسیبهای اجتماعی  از جمله طلاق نگران کننده است، در حالیکه کارشناسان عدم شناخت قبل از ازدواج، مشکلات اقتصادی، اعتیاد و… را از دلایل مهم افزایش طلاق می دانند.عباس صادق زاده به نکته تازه ای اشاره کرد و گفت:« پذیرفته نیست با وجود بیش از ۳۰۰ مشاور در استان آمار طلاق مثل عقربه ساعت به جلو حرکت کند.»

او که روز شنبه  در جلسه  هم‌اندیشی در خصوص روند رسیدگی به پرونده های طلاق ارجاع شده از دادگستری به مرکز جامع و خدمات مشاوره‌ای با حضور مسئولان مراکز مشاوره در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی صحبت می کرد همچنین گفته  دادگستری و بهزیستی و مراکز مشاوره در افکار و برنامه‌ها با یکدیگر همسو هستند و تفاوتی بین فعالیت‌های آنها در این زمینه وجود ندارد و این چرخه امتیاز خوبی است تا مراکز مشاوره بتوانند جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

وی با طرح این سوال که اشکال درکجا است وچرا نتوانسته‌ایم در کاهش طلاق به آمار قابل قبولی برسیم، می گوید  اگر خوب و علمی مشاوره دهیم و هدف از مشاوره صرفاً کسب درآمد نباشد به طور قطع جلوی آمار افزایش طلاق گرفته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان یکی عوامل طلاق را نگاه نادرست و کوتاهی در اصول کار مشاوران دانست و تصریح کردکه این موضوع می‌تواند دلیلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، طلاق و مسائل اخلاقی باشد.

هر چند شاید اشاره صادق زاده به  نقش مشاوران در کاهش آمار طلاق کمی اغراق آمیز بنظر رسد اما بهر حال توقع این است که فرد پس از حضور در مطب مشاور و صحبت کردن پیرامون مشکلاتش همچنین پرداخت هزینه نتیجه ای از این مشاوره بگیرد. اما  ظاهرا متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.