نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی


افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم از اولویت های مهم مجلس است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در مجلس این است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است و بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می‌شود.

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید مفتح کرمان در جمع کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های شهر کرمان درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق‌های پایین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق‌های بالا اجرائی شد و مصوبه اخیر نیز به تائید شورای نگهبان رسید و مابه التفاوت از مهرماه پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در مجلس این است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است و بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می‌شود.

وی اظهار کرد: مهم ترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می‌زند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند، خود تورم است. هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تاثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می‌شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه‌های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته دولت‌ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده و تمام تلاش ما و دولت فعلی این است که این مسئله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است و این اقدامات نشان می دهد می توانیم ناترازی‌ها را در بخش‌هایی کاهش بدهیم.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و عدم اطلاع از مبانی علمی است و اگر شما حتی یک نفر را با این عرصه آشنا کنید، اقدام ارزنده‌ای انجام داده‌اید.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های جدی ما، کودکان بازمانده از تحصیل هستند و اداره کل کتابخانه‌ها نیز باید در این زمینه اقدامی را که می‌تواند، انجام دهد و افراد بازمانده از تحصیل شناسائی شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: هر کودکی که در این سرزمین نتواند درس بخواند، تبدیل به یک بمب ساعتی برای جامعه می‌شود و کسی که از دانش دور باشد، به بلاهای مختلف دچار شده و بقیه را گرفتار می‌کند.

وی بیان کرد: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بی سواد داشته باشیم.

وی بیان کرد: به شدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت‌ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام دهیم و روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته‌ایم و داریم پیگیری می کنیم و جهت گیری دولت مثبت است و اثرات را در معیشت مردم در یکی دو سال آینده می بینیم.

گفتنی است: در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان‌های کرمان و راور مطرح و راهکارهای رفع مشکلات ارائه و جمع بندی شد و دکتر پورابراهیمی بیان کرد: در زمینه تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها آماده همکاری هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.