افزایش ۴۰ درصدی ارزش صادرات استان کرمان در مردادماه

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: صادرات استان کرمان در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است .

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “محمدرضا قادر” امروز ۹ شهریورماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: میزان صادرات گمرکات استان کرمان در مردادماه امسال ۱۵۷ هزار و ۸۰۶ تن و به ارزش بیش از ۳۴۳ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار بوده که این مقدار از نظر ارزشی ۴۰ درصد و از نظر وزنی ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه چین، هند، آلمان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، ایتالیا و روسیه کشورهای هدف صادرات استان کرمان هستند، افزود: عمده محصولات صادراتی استان شامل  پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی، مس به صورت شمش، فرآورده های  نفتی و فرومولیبدن بوده است .

قادر همچنین با اشاره به واردات بیش از ۱۹۶ میلیون و ۱۶۸ هزار دلاری استان کرمان از ابتدای سال جاری از گمرکات استان گفت: عمده کالاهای وارداتی استان اجزا و قطعات خودرو، اجزا و قطعات، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی، لوازم صنعتی و برقی  و سایر اقلام وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان اظهار کرد: کالاهای وارداتی استان کرمان از کشورهای چین، انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، آلمان، اسپانیا و ایتالیا وارد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.