اولیت ما در منطقه افزایش تولید خودرو است

محمدرضا شه بخش می‌گوید در توافقات انجام شده مقرر شد قطعاتی از خودروهای هیوندا که قابلیت تولید براساس استانداردهای لازم را داشته باشد در این استان تولید شود که با این اقدام زنجیره تولید خودرو در منطقه شرق استان کرمان محقق می شود.

دیگر چه خبر؟

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در افق ۱۴۰۲ به این میزان تولید دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به ظرفیت تولید خرما در شرق استان کرمان گفت: درصدد هستیم شرق استان به مرکز اصلی صادرات خرما تبدیل شود.
معین اقتصادی منطقه شرق کرمان ادامه داد: هدف ما این نیست خودمان کاری کنیم بلکه درصدد هستیم با جذب مشارکت افراد مختلف کار کنیم که در این راستا صندوق های کارآفرینی بر مبنای فعالیت های خرد محلی تشکیل خواهد شد.
وی بیان کرد: 2 بیمارستان نیمه تمام در شهرستان های فهرج و ریگان وجود دارد که راهی برای در اختیار گرفتن آنها پیدا نکردیم ولی نسبت به تکمیل آن اقدام می کنیم و در این زمینه هر ماه ۱۰ میلیارد ریال پرداخت می کنیم و تلاش می شود این بیمارستان ها تا پایان سال جاری به اتمام برسند.
شه بخش، اعتیاد را یکی از معضلات موجود در منطقه بم برشمرد و گفت: مرکزی برای ترک اعتیاد افراد معتاد در این شهرستان راه اندازی و تکمیل شده است.
وی گفت: در بخش گردشگری نیز مجموعه ارگ قدیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که 2 گروه ماموریت یافته اند در راستای جذب توریست برای بازدید از ارگ بم اقدام کنند.
معین اقتصادی شهرستان های بم، ریگان و فهرج افزود: اگر بتوانیم به دوران رونق جذب گردشگری در شرق استان برگردیم می توانیم روند توسعه این مناطق را رونق بیشتری ببخشیم.
وی گفت: قابلیت ایجاد کشت و صنعت هایی نیز در شرق استان وجود دارد که پیگیری های لازم در این زمینه در دست انجام است.
استان کرمان سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد معرفی شد و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون ۲۱ موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10998
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.