خروج مرغ از استان ممنوع شد

استاندار کرمان تاکید کرد: هرگونه خروج مرغ از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می کنیم زیرا با کمبود تولید مواجه هستیم و این یک تصمیم اضطرار است.

علی زینی‌وند صبح امروز سه‌شنیه – ۲۸ بهمن- در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: جهادکشاورزی باید لیستی را تا هفته آینده به استانداری تحویل دهد تا میزان تولیدات مرغداری ها بررسی شوند و دلیل پایین بودن تولید برخی از مرغداری‌ها پیگیری شود.

به گفته او اگر قطعه فروشی نیز در بازار اخلال ایجاد می‌کند باید جلویش را گرفت. او خطاب به مدیران استان بیان کرد: اگر در بازار کمبود کالایی داشته باشیم، بدون مصوبه در انبار‌ها را باز می‌کنم و مدیران موظف هستند که وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنند تا آن‌ها سهمیه کافی و به‌موقع به استان اختصاص دهند.

زینی‌وند افزود: سالانه در استان کرمان ۷۵ هزارتن میانگین مصرف مرغ است و ۴۸ هزارتن تولید استان است که از این مقدار ۵-۶ هزارتن در بدترین شرایط به استان های دیگر می‌رود.

او با بیان این مطلب اضافه کرد: در بخش مرغ گرم ۳۵ هزارتن کمبود داریم البته با وزیر جهادکشاورزی جلسات مفصلی گذاشتیم و ایشان بدون استثنا به ما در قالب زنجیره مجوز داده و در استان به دنبال تنظیم بازار هستیم.

استاندار ادامه داد: استان‌های فارس و یزد نیز تولیدکننده هستند که ما اولویت آن‌ها نیستیم و برخی شهرستان‌های استان نیز فاصله زیادی با این استان ها دارند که همین نیز مشکل ساز است.

در چنین شرایطی ما مرغ منجمد را برای ارزان فروشی نمی‌خواهیم بلکه برای رفع نیاز مردم است و وزارت جهاد و امور دام باید این کمبود را تامین کنند.

زینی‌وند تاکید کرد: در حالت عادی ظرفیت جوجه ریزی در استان 135 هزارتن است و یک سری محدودیت‌ها و پروتکل‌ها نیز در این مسیر وجود دارد و این در حالی است که وزارت جهاد اعلام کرده مرغداری‌ها به دلیل وجود بحران باید بین تولیداتشان فاصله ۹۰ روزه بیندازند و در استان این مساله به 70 روز کاهش داده شده است.

تولید ۷۰ درصدی مرغ در استان

او با اشاره به اینکه اکنون حدود ۷۰ درصد تولید داخل استان داریم گفت: کمبود ما بیش از این‌هاست و اگر تولیداتمان را مدیریت کنیم می‌بینیم تخلفاتی وجود دارد که نباید به راحتی از کنارش رد شویم.

استاندار کرمان افزود: توزیع غیرتخصصی مرغ نیز بحث دیگری است که باید به آن توجه شود و در این راستا دستگاه قضایی، اطلاعات و تعزیرات باید ورود کنند و با متخلفانی که توزیع غیرتخصصی انجام می‌دهند به صورت قانونی برخورد کنند.

به گفته او جریمه ها بازدارند نیست و باید حکم های بازدارنده صادر شود. توزیع مویرگی باید به گونه ای باشد که مردم در تمامی فروشگاه‌ها قادر به خرید مرغ باشند.

دامپزشکی می‌گوید به ما اجازه ورود به مرغداری ها داده نمی‌شود

میری مدیرکل تعزیرات استان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: دامپزشکی می‌گوید به ما اجازه ورود به مرغداری ها داده نمی‌شود در حالی که متولی تعداد جوجه ریزی و نظارت بهداشتی هستند.

او افزود: باید مشخص شود میزان گوشتی که باید مرغداران تحویل دهند چقدر است تا با اخلال گران برخورد شود.

میری اضافه کرد: در جلسه قبلی دادستان عنوان کرد که باید مستندسازی شود تا با این افراد برخورد صورت گیرد و در همان جلسات گفته شد که دو سه نفر در بازار اخلال ایجاد می‌کنند و سوال این است که چرا در این راستا اقدامی نمی‌شود و همه پاسکاری می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64734
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.