نماینده کرمان و راور در مجلس:


وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا می‌کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم و پیش‌بینی ما بهبود شرایط اقتصادی کشور است که اثرات آن را در سراسر ایران و استان کرمان خواهیم دید.

به گزارش کرمان نو به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه‌فعال هستند، ۲۵ درصد تعطیل و حدود ۳۵ درصد فعال و در حال کار هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی باید به تعیین‌تکلیف واحدهای تعطیل و نیمه فعال بپردازیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعامل بین دولت و مجلس اضافه کرد: خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم و پیش‌بینی ما بهبود شرایط اقتصادی کشور است که اثرات آن را در سراسر ایران و استان کرمان خواهیم دید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شرکت مس در زمینه گردش مالی بر اساس قانون عمل نکرده است و گردش مالی بنگاه‌های بزرگ را اگر در اختیار واحدهای کوچک قرار دهیم اتفاقات خوبی روی می‌دهد.

پورابراهیمی عنوان کرد: بازار سرمایه بهترین ظرفیت است و امروز بازار سرمایه در کشور ما می‌تواند بر اساس پروژه تامین مالی کند.

وی از معیشت مردم، اشتغال جوانان و توسعه به عنوان دغدغه‌های اصلی در استان کرمان نام برد و تصریح کرد: موضوع ما در استان کرمان مطالبات سیاسی نیست و مطالبات سیاسی هیچ جایگاهی ندارد.

بیکاری در کرمان بالاتر از متوسط کشوری

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: طی سال جاری هر ماه یک جلسه شورای گفت‌و‌گوی استان کرمان برگزار شده است و امیدوارم این جلسات بتواند اثرات خوبی در توسعه استان کرمان داشته باشد.

وی ابراز کرد: صنایع کوچک یکی از مسائل مهم در کشور است و آمار و ارقام صنایع کوچک نشان دهنده یک رهاشدگی و بی‌توجهی به این موضوع است و همه توجه به صنایع بزرگ استان کرمان معطوف شده است.

طبیب‌زاده ادامه داد: خالص اشتغال استان کرمان منفی ۳۳ هزار و رتبه بیکاری به ۱۰ رسیده و از متوسط کشوری بالاتر رفته است و ما باید بر صنایع کوچک تمرکز داشته باشیم زیرا می‌تواند سهمی در بنیه صنعتی هر کشور و اشتغال در منطقه داشته باشد.

طبیب‌زاده عنوان کرد: صنایع کوچک به قانون و متولی خاص نیاز دارد و باید به صنایع کوچک توجه داشته باشیم.

مردم باید به رفاه نسبی برسند

استاندار کرمان هم در این نشست اظهار کرد: مشکل کشور ما مسائل اقتصادی است و به همین علت رهبری سال‌های اخیر بر مسائل اقتصادی تمرکز کرده‌اند و باید از این شرایط عبور کنیم و مردم به رفاه نسبی برسند.

علی زینی‌وند ابراز داشت: ۱۲ هزار شغل را بر اساس گردش مالی حساب شرکت‌های بزرگ استان کرمان تعریف کرده‌ایم و ۱۸ هزار شغل هم با ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم امضا کرده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76869
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.