استاندار کرمان تاکید کرد


استاندار کرمان خواستار راه‌اندازی مرکز اس پی ایکس شد

استاندار کرمان با بیان اینکه مرکز اس پی ایکس (نظام مبادلات پیمانکاری فرعی) در این استان احداث شود گفت: این مرکز باید برای حمایت از صنایع کوچک به صورت جدی فعال شود و فرصت های سرمایه گذاری کرمان را مکرر احصا و به روزرسانی کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: آنچه می تواند روند رشد و توسعه استان کرمان در این بخش را متعادل‌ کند، صنایع‌ کوچک هستند.

وی با اشاره به هدف ایجاد spx در کرمان اظهار داشت: قوانین بانکی را باید شکست و بانک تخصصی در دل مرکز اس پی ایکس در این استان ایجاد کرد زیرا این فرایند موجی از اشتغال و تولید را در کرمان ایجاد می کنند و زیرمجموعه آن مراکز نوآوری و دانش بنیان قرار می گیرند.

استاندار کرمان تصریح کرد: میدکو تمام نیازمندی های خود را در این استان و کشور از جمله قطعات تولید و  شغل و درآمد ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با شکل گیری مرکز اس پی ایکس و در کنار آن مشاغل خرد و خانگی می توانیم در بنگاه های کوچک سرآمد کشور باشیم.

ایجاد ۳۰ هزار شغل خرد و خانگی در کرمان

زینی وند بیان داشت: در حوزه کسب و کارهای کوچک اقدامات بی‌نظیری در این استان در حال رخداد است و ۱۲ هزار شغل را از محل گردش مالی شرکت های بزرگ در استان کرمان تعریف کردیم که کمیته امداد و بسیج سازندگی سقف خود را پر کرده و علاوه بر آن چند برابر ظرفیت درخواست اشتغال خانگی را اعلام کردند.

وی افزود: ایجاد ۱۲ هزار شغل خرد و خانگی با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بانکی به سرعت در استان کرمان در حال انجام است و ۱۸ هزار شغل دیگر نیز در حوزه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مراحل اجرایی را می گذراند.

وی یادآور شد: وقتی در استان خلاء وجود دارد، مهمترین کار شناخت است که این شناخت در استان به خوبی شکل نگرفته و برای تحقق آن اتاق بازرگانی میدان‌داری خوبی کرد و در حوزه مشاغل خرد و خانگی، در خدمات کشاورزی، صنایع‌تبدیلی و صنایع دستی شبکه های تسهیل گری اجتماعی و توان افزایی شکل گرفته که می تواند مشکل اشتغال استان را رفع کند.

دولت جدید یک فرصت برای اقتصاد کشور است

استاندار کرمان همچنین با اشاره به فعالیت های خوب اتاق بازرگانی استان کرمان‌ گفت: اتاق کرمان بایستی در بحث های پایه ای و اساسی توسعه کرمان و کشور سرآمد باشد.

وی افزود: فرصت خوبی باوجود هماهنگی بین ارکان حاکمیتی طی دولت سیزدهم در کشور به وجود آمده که در این دوره می تواند روند توسعه استان را متوازن و ظرفیت ها را به فعلیت برساند و از دید کارشناسی به این دوره به عنوان یک فرصت نگاه می شود.

زینی وند تصریح کرد: رویکرد انتخاب استاندار در ۲ استان کشور نشان می دهد درک عمومی از وضعیت فعلی کشور ایجاد شده و خوشبختانه کرمان امروزه مشکل امنیتی و سیاسی دارد.

وی با اشاره به وجود مشکل اقتصادی در کشور گفت: به‌همین علت تمرکز مقام رهبری در دهه اخیر توجه به این مسائل بوده است لذا باید همه‌ افراد و کارشناسان بسیج شوند که مردم به سطحی از توسعه و رفاه عمومی برسند.

وی اضافه کرد: براساس تجارب انباشته شده کشور در مجلس شورای اسلامی نیز کارهای بنیادی مناسبی در حال انجام گرفتن است.

مسئولیت اجتماعی را در احداث شرکت های زیر مجموعه می دانیم

استاندار کرمان عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی را در ساخت ورزشگاه و کمک به بهداشت نمی دانیم زیرا این موارد ضرورت ها هستند و مسئولیت اجتماعی در این است که شرکت های بزرگ استان با درآمد خود شرکت‌های زیرمجموعه برای تامین نیازمندی های شرکت های بزرگی همچون مس و فولاد و شرکت های دیگر را احداث کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه گردش مالی آنان را برای پرداخت تسهیلات به دیگر واحدها به بانک های استان ببریم.

با یک پارک علم و فناوری نمی توان ظرفیت استان کرمان را پوشش داد

زینی وند خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کرمان باید شرکت های شبه دانش بنیان در این استان ایجاد کند و با یک پارک علم و فناوری کل ظرفیت استان پوشش داده نمی شود اما با ساختاری قدرتمند باید پارک جدیدی احداث کنیم که ظرفیت های کرمان را پوشش دهد.

وی گفت: برخی استان های مجاور دارای چهار پارک علم و فناوری و ۱۴۰ شرکت ذیل آن دارند و این میزان در استان کرمان با یک پارک و به ۶۰ شرکت نمی رسد.

اس‌پی‌ایکس یا مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی، مجموعه‌ای است که توانایی و ظرفیت‌های کارخانه‌های کوچک در آن شناسایی و معرفی می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76872
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.