بلاتکلیفی پروژه خیابان بسیج قلعه گنج

مرداد ماه سال گذشته شهرداری قلعه گنج اقدام به خاک برداری این خیابان برای آغاز پروژه ای جدید کرد، پروژه کلید نخورد و خیابان تخریب شده صدای کسبه و اهالی را درآورده است.

یکی از بازاریان قلعه گنج به«کرمان نو» گفت: از مردادماه سال قبل شهرداری اقدام به تخریب و خاک برداری خیابان بسیج کرده و آن را به همین شکل رها کرده است.

وی که نخواست نامی از اول برده شود افزود: شهرداری هیچ طرح خاصی برای این خیابان ندارد و خودشان هم نمی دانند دارند چه کار می کنند.

وی تصریح کرد: ما به این مساله اعتراض داریم که خیابان بیش از یک سال است تخریب شده و این وضعیت ما را عصبانی کرده است. باید زودتر تکلیف این وضعیت خیابان که مرکز شهر است را مشخص کنند.

یکی از شهروندان نیز می گوید: شهرداری قصد دارد جلوی مغازه های ما اقدام به احداث مغازه های جدیدی کند و این مسأله می توان به اقتصاد بازاریان ضربه بزند.

چمنی افزود: این درست نیست که یک خیابان را تخریب و به حال خود رها کنند زیرا هم قیافه آن مردم را عصبی کرده هم باعث شده تا برای بازاریان مشکل ایجاد شود.

شهرداری منتظر ایجاد تغییرات بوده است

شهردار قلعه گنج به « کرمان نو» گفت: مقدمات کار را برای پروژه خیابان بسیج انجام دادیم و ترجیح دادیم امور مربوط به تاسیسات آب و برق و گاز و برق و تلفن نیز در این مسیر انجام شود.

جاسم احمدی افزود: سال گذشته قصد داشتیم کار را شروع کنیم که کل مغازه داران در حرکتی اعتراض آمیز در دفتر من جمع شدند و امام جمعه نیز به این مساله ورود کرد.

احمدی اضافه کرد: در این نشست عنوان شد اکنون فصل کاسبی کسبه است و کمی صبر کنید تا این مرحله بگذرد.

وی گفت: اوایل اردیبهشت هم می خواستیم کار را شروع کنیم وبا توجه به جوی که در شهر درست کرده بودند مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بازار سرپوشیده در این محل درست کند و به کسبه ضرر برساند باز هم شاهد اعتراضات بودیم.

احمدی تصریح کرد: به فرمانداری مراجعه کردیم و قرار شد یک سری تغییرات در طرح اعمال شود که در حال حاضر هم در بخش هزینه مشکلی نداریم و از محل منابع شهرداری حاضر هستیم هزینه کنیم.

شهردار قلعه گنج گفت: البته این پروژه مشارکتی است و بنیاد مستضعفان نیز قرار است۵۰ درصد هزینه کار را برعهده دارد.

این پروژه می تواند در بلند مدت اقتصاد قلعه گنج را رونق دهد

دکتر شهسواری فرماندار قلعه گنج به«کرمان نو» در این خصوص می گوید: قبل از سال ۹۹ تصمیم داشتیم این پروژه را استارت بزنیم اما با مساله کرونا مواجه شدیم.

وی افزود: به دلیل وجود محدودیت های ترددی که وجود داشت و نبود پیمانکاران در منطقه این پروژه عقب افتاد.

وی تصریح کرد: این مساله تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا کرد تا اینکه در اردیبهشت ماه جلسه ای با حضور بازاریان معترض در این خصوص داشتیم.

شهسواری ادامه داد: بازاریان از نظر مالی متضرر شده بودند و ذهنیت هایی داشتند که ممکن است شهرداری قصد ایجاد مغازه هایی در این محدوده داشته باشد که باعث شود در طول سال ضرر بیشتری را تحمل کنند و جلساتی داشتیم که عنوان کردند قانع نشده اند.

فرماندار قلعه گنج ادامه داد: هماهنگی های لازم را انجام دادیم تا فردا صبح مشاور طرح به صورت پاورپوینت آماده و در معرض دید بازاریان قرار دهد و توضیحات لازم نیز به عرض آنها رسانده شود.

وی ادامه داد: اگر ایراداتی نیز در طرح وجود داشته باشد برطرف خواهد شد و کار را با رضایت بازاریان آغاز خواهیم کرد.

 شهسواری با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نیز حامی این طرح است اما در حال حاضر با اعتبارات داخلی شهرداری آغاز به کار می کنیم گفت:  اگر این طرح عملی شود خیابانی با طرح سنتی است که در استان نمونه آن را نداریم و در نوع خود اولین خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح در کوتاه مدت یک سری مشکلات ایجاد خواهد شد اما قول می دهم در آینده این خیابان جزو پرترددترین خیابان های منطقه خواهد بود.

فرماندار قلعه گنج تاکید کرد: می توانیم با ظرفیت های خوبی که در حوزه گردشگری داریم و همچنین وجود هتل کپری با این خیابان چرخه گردشگری مان کامل شود و توریست های زیادی را جذب کنیم و توریست ها به بازار نیز بیایند و به توسعه و رونق اقتصادی قلعه گنج کمک خواهد شد.

شهسواری افزود: این طرح سرپوشیده نیست و حالت بومی دارد و با استفاده از متریال های بومی و معماری خاص منطقه یک پروژه زیبا را خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51048
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.