تأمین منابع مالی، مشکل ۶۴ درصد صنایع استان

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: ۶۴ درصد واحدهای صنعتی در شمال استان کرمان با مشکل تامین منابع مالی و ۴۳ درصد با مشکل تامین بازار روبه‌رو هستند.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: ۳۹.۹ درصد تولید ناخالص داخلی استان کرمان مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوده که این عدد در حال رشد است.

او اضافه کرد: پیش بینی شده است که تا پایان برنامه این عدد به ۴۸ درصد برسد که این اقدامات در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه ویژه به پتانسیل‌های معدنی استان منجر به سرمایه‌گذاری‌های خیلی کلان در استان کرمان شده است گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان سرمایه‌گذاری شده است.

فرصت‌های جدید حوزه فولاد در استان کرمان

به گزارش تسنیم وی افزود: فرصت‌های جدیدی در کنار سرمایه‌گذاری‌های جدید حوزه فولاد در استان کرمان شکل گرفته است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ به رشد صنایع کوچک کمک می‌کند ادامه داد: سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در حوزه قطعه‌سازی، ریخته‌گری و خدمات در استان کرمان نیاز است و اشتغال‌های جدید و خوبی در استان در این زمینه‌ها ایجاد می‌شود.

وی به وجود هزار و ۲۸۰ واحد صنعتی در شمال استان کرمان اشاره کرد و گفت: این واحدها در ۴۴شهرک و ناحیه صنعتی در شمال استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه عارضه‌یابی این واحدها انجام شده است افزود: ۶۴ درصد این واحدها با مشکل تامین منابع مالی و ۴۳ درصد با مشکل تامین بازار روبه‌رو هستند.

تفویض اختیارات شورای معادن به استان

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که در استان کرمان در حمایت از صنایع کوچک و متوسط دنبال می‌شود استفاده از ظرفیت خود استان در تامین منابع مالی این واحدها است بیان کرد: نزدیک دو سال است که با کمک نمایندگان استان و استاندار کرمان تلاش شد و اختیارات شورای معادن استان به استان کرمان تفویض شده است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: انتقال گردش حساب شرکت‌های بزرگ و معادن بزرگ به استان کرمان با جدیت دنبال می‌شود و اقدامات بزرگی در این ارتباط انجام شده است تا بتوان از این محل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای کوچک گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان کرمان پرداخت شده است گفت: ارتباط بین واحدهای بزرگ و کوچک را نیز در استان کرمان دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ارتباط حدود ۱۰۰ واحد با صنایع بزرگ برقرار شده است افزود: امسال نیز در برنامه است که این تعداد به ۳۰۰ واحد افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53979
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.