علوی، عضو هیئت‌رئیسه اتاق کرمان:


تعلیق کارت‌های بازرگانی، صادرات را از استان خارج می‌کنند

اخیراً طی نامه‌ای از معاونت برنامه‌ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت خطاب به مدیران سازمان‌های صمت خواسته شده تا کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارزش آنها کمتر از ۶۰ درصد باشد، تعلیق شوند. اتفاقی که آرش علوی، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی کرمان معتقد است در صورت اجرا در کرمان، صادرات را از استان خارج می‌کند.

به گزارش «کرمان نو» آرش علوی، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خطاب به مسئولان استانی با بیان اینکه وقتی اتفاقی برای گل‌گهر و مس می‌افتد، همه مسئولان پیگیری می‌کنند، گفت: صادرکنندگان خرد رها شده‌اند و از سال ۹۷ درگیر بحث تعهد ارزی هستیم و با ۶ وزیر و چهار رئیس‌کل بانک مرکزی صحبت کردیم و نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم.

به گفته علوی یکی از صادرکنندگانی که ۷ دوره جز صادرکنندگان برتر کشور بوده است، اکنون با این مسئله تعهد ارزی و با وجود رفع تعهد حدود ۴۸ درصد دچار مشکل شده است .

عضو هیئت‌رئیسه اتاق کرمان در این جلسه متذکر شد که اگر مسئولان استانی دراین‌رابطه کمک نکنند صادرات استان با این نامه جدید از استان خارج می‌شود و احتمالاً افراد به سمت کارت‌های اجاره‌ای می‌روند.

پیش‌تر مهدی حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به استاندار کرمان خواستار نوشتن نامه‌ای توسط استاندار به رئیس‌کل بانک مرکزی شده است. در این نامه قید شده است که از بین ۳۹۶ صادرکننده استان، ۲۰۸ شخص حقیقی و حقوقی رفع تعهد ارزی‌شان زیر ۶۰ درصد است که دچار مشکل خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108591
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.