خرید سکه کمتر از 20 عدد مالیات ندارد

محمد سلمانی افزود: خریداران سکه برای خرید 20 تا 60 سکه به ازای هر سکه باید 150 هزار تومان مالیات و از 60 تا 100 سکه به ازای هر سکه 200 هزار تومان و از 100 تا 200 سکه به ازای هر سکه 250 هزار تومان باید مالیات بپردازند و برای خرید بیش از 200 سکه باید پرونده مالیاتی تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: کار ما وصول مالیات است و ضمن ارائه خدمت، مالیات را از صاحبان درآمد اخذ می‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی ادامه داد: خردادماه فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است و مودیان مکلف هستند تا پایان 31 خردادماه جاری اظهارنامه سال 97 خود را از طریق درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور ارائه و تسلیم کنند.

وی عنوان کرد: مالکان خودروها نیز تا پایان خردادماه فرصت دارند که کار ارائه اظهارنامه خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت تسلیم کنند.

سلمانی تاکید کرد: کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان واحدهای مسکونی که آن را به اجاره می دهند نیز طبق ماده 110 قانون مالیات ها تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند به صورت الکترونیکی اظهارنامه خود را تسلیم کنند و می توانند مالیات را حضوری یا از طریق سیستم تقسیط کنند.

وی به تمهیدات سازمان امور مالیاتی در سال جاری اشاره کرد و می گوید: آنهایی که معاف بوده اند، کماکان معاف هستند، مشروط به اینکه درآمد بیشتری نداشته باشند و باید اظهارنامه معافیت را تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات ها، مودیان با درآمد صفر تا 25 میلیون ریال افزایشی ندارند، درآمدهای تا 50 میلیون ریال 5 درصد افزایش دارند، 50 تا 100 میلیون ریال 10 درصد افزایش و بقیه 15 درصد افزایش دارند و به این شکل اظهارنامه ها قطعی می شود.

وی به اینکه معافیت مشاغل در سال 97 عدد 215 میلیون ریال بوده است اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار مالیات بر سکه وضع شده و همه خریداران سکه که در سال 97 سکه خریداری کرده اند، تا خرید 20 سکه، مشمول دریافت مالیات نیستند.

سلمانی اظهار کرد: در دو ماهه امسال 63 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز کرده ایم که 17 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شده است.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی وصول می شود و براساس جمعیت 70 درصد به شهرها و 30 درصد به روستاها توزیع می شود.

او می گوید: سامانه 1526 پاسخگوی مودیان مالیاتی است و تلاش بر این است اطلاع رسانی در خصوص مالیات به نحو مطلوب انجام شود.

وی درباره جلوگیری از فرارهای مالیاتی عنوان کرد: با اجرای ماده 162 مکرر همه مودیان مالیاتی مکلف هستند گزارش فصلی خود را در سامانه ثبت کنند که یک ابزار مهم برای جلوگیری از فرار مالیاتی است و کسانی که خرید و فروش و خدمات را ثبت نکنند، سه درصد مشمول جریم هستند و تا زمانی که اطلاعات را وارد سیستم نکنند، جریمه بخشیده نمی شود.

مدیرکل امور مالیاتی بیان کرد: یکسری از اطلاعات نیز توسط اداره مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد به استان ها داده می شود که بررسی می کنیم و امیدواریم با این موارد و اقداماتی که صورت می گیرد، در سال های آینده فرار مالیاتی نداشته باشیم یا کم باشد.

وی در رابطه با مالیات وضع شده برای استان در بودجه سالانه کشور گفت: هر سال با توجه به هزینه ها در کل کشور یک رقم درآمد مالیاتی تعیین می شود و این مختص کرمان نیست و ما جزو استان های اول در پرداخت مالیات نیستیم.

سلمانی ادامه داد: پزشکان مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروشگاهی شده اند که همه کارکردها را به ما ارائه می دهد و در روزهای اخیر طی جلسه ای که با دادستان داشتیم، مقرر شد که پزشکان دستگاه کارتخوان داشته باشند و در غیر این صورت اداره کل مالیاتی به عنوان ضابط اقدام خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28893
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.