دور باطل رفع موانع تولید در کرمان| صدای وزیر صمت هم درآمد

کارگروه رفع موانع تولید کرمان در حالی امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که یک بار دیگر بی‌برنامگی در این کارگروه به چشم آمد.

انگار فرقی ندارد رییس جلسه استاندار باشد یا وزیر. درب کارگروه رفع موانع تولید در کرمان قرار است که بر همان پاشنه قبلی بچرخد. به طوری که امروز هم صدای اعتراض علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت و معاونش از بی‌برنامگی این کارگروه در کرمان بلند شد. آنجا که استاندار پیشین کرمان گفت:

وقتی می‌خواهید مصوبه‌ای را مطرح می‌کنید که برخلاف رویه‌های معمول است، چرا از قبل با معاونت مربوطه هماهنگ نمی‌کنید؟

در همین حال داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هم گفت که «هفت یا هشت مصوبه را قبل از جلسه نگاه کردم. در چنین جلساتی با حضور وزیر که نمی‌شود صرفا چیزی را مطرح کنیم و مصوبه‌ای بگیریم. باید از قبل این مصوبات مطرح شوند.»

او خطاب به مدیران اجرایی حاضر در جلسه گفت که

انتظار نداشته باشید بدون هماهنگی قبلی موضوعی مطرح شود و وزیر بله بگوید و بعد ببینیم قابلیت اجرایی ندارد.

مشکل تکراری

مشکلاتی از این دست البته برای اولین بار نیست که در کارگروه رفع موانع تولید کرمان پیش می‌آید. مهر ماه سه سال پیش، زمانی که رزم‌حسینی استاندار کرمان بود، فدایی، معاون او پیشنهاد داده بود از برگزاری جلسات این کارگروه به دلیل اجرایی نشدن بسیاری از مصوباتش در یک سال گذشته صرف‌نظر شود.

رمانی که محمد جواد فدایی هم به استانداری رسید، اوضاع تفاوتی نکرد که هیچ، بدتر هم شد. اگر فدایی در زمان معاونتش به اجرایی نشدن مصوبات، انتقاد داشت، فروردین امسال آب پاکی را روی دست مدیران کرمانی ریخت و گفت که «موارد مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید باید قبلا کارشناسی شود. متاسفانه در بعضی مواقع کارگروه رفع موانع تولید خودش مانع تولید شده است.»

استاندار کرمان: کارگروه رفع موانع تولید خودش مانع تولید شده

در همین حال تیر امسال هم مصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به کارگروه رفع موانع تولید گفته بود که باید موضوعات قبل از جلسه جمع بندی شود و در نشست نظرات پرسیده شود اما این چنین نیست.

انتقادات تکراری و پیاپی از کارگروه رفع موانع تولید در حالی است که باید ببینیم چه زمانی قرار است روند حاکم بر این کارگروه تغییر بکند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61819
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.