۸۰ درصد صنعت استان برپایه نسل اول و دوم


رئیس اتاق بازرگانی : رشد بهره‌وری استان صفر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اشتغال از طریق رشد بهره‌وری هم امکانپذیر است، گفت: رشد بهره‌وری در استان کرمان طی این سال‌ها صفر بوده است در حالی که ظرفیت‌های بسیار فراوانی وجود دارد.

به گزراش کرمان نو به نقل از ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم ضمن اینکه باید حرکت صنایع استان را به سمت صنایع نسل چهارم جدی بگیریم و برای رقابت در بازارهای بین‌المللی این مسئله مهم است؛ حدود ۸۰ درصد صنعت استان کرمان نسل اول و دوم است و برای همین بنیه صنعتی استان ضعیف است.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز پنجم آبان ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع مهارت آموزی اظهار کرد: دنبال این هستیم اقتصاد استان کرمان که تکیه زیادی بر منابع به ویژه منابع معدنی دارد به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود زیرا معادن تجدیدناپذیر هستند و روزی تمام می شوند و استان بدون تولید، صنعت و اشتغال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد استان کرمان را از تکیه بر منابع نجات بدهیم، افزود: در صورتی که در حوزه های فرهنگ، زیرساخت، مهارت آموزی، ارتباط و شبکه سازی، نوآوری و بازار گام اساسی برداریم به اقتصاد دانش بنیان و بهره ور خواهیم رسید.

طبیب زاده با بیان اینکه متاسفانه از بهره‌وری به شدت غفلت می‌شود در حالی که اشتغال از طریق رشد بهره‌وری هم امکانپذیر است، گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد و به عنوان مثال از محل یک مقررات قانونی می‌شود در استان کرمان ۱۰ هزار شغل ایجاد کرد(بدون سرمایه‌گذاری) و یا در واحدهای صنفی با سرمایه گذاری کمی شغل پایدار ایجاد کرد.

او  با بیان اینکه اشتغال از طریق رشد بهره‌وری هم امکانپذیر است، گفت: رشد بهره‌وری در استان کرمان طی این سال‌ها صفر بوده است در حالی که ظرفیت‌های بسیار فراوانی وجود دارد.

رئیس اتاق بارگانی استان کرمان با اشاره به اینکه اتاق، موضوعات را به صورت کارشناسی دنبال و در شورای گفت و گو مطرح می کند، افزود: مهارت آموزی بسیار ضروری، اثربخش و تحول آفرین است و اگر بتوانیم این بحث را در کرمان جدی اجرا کنیم تقریبا موضوع اشتغال حل شده است.

وی افزود: در جیرفت و منطقه جنوب استان دوره های آموزش فنی و حرفه ای برگزار کردیم و هر کس در جنوب این آموزش ها را فرا گرفته، همه مشغول به کار شدند.

طبیب زاده با اشاره به اینکه سعی کردیم در حد توانمان در موضوعات مهم استان وارد شویم، بیان کرد: ظرفیت‌هایی وجود دارد که می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم ضمن اینکه باید حرکت صنایع استان را به سمت صنایع نسل چهارم جدی بگیریم و برای رقابت در بازارهای بین المللی این مسئله مهم است؛ حدود ۸۰ درصد صنعت استان کرمان نسل اول و دوم است و برای همین بنیه صنعتی استان ضعیف است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.