مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خبر داد:


راه‌اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در خصوص راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، امیدواریم بتوانیم با تعامل با دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان این پژوهشکده را در منطقه ویژه فعال کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، روح الله بهرامشاهی شامگاه چهارشنبه هشتم دی ماه در نشست با رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و سرمایه گذار بخش خصوصی در محل دفتر ریاست دانشگاه، یکی از اولویت های منطقه ویژه را ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: در خصوص راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه، امیدواریم بتوانیم با تعامل با دانشگاه ولیعصر (عج) این پژوهشکده را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: ۲۰۰ طرح در منطقه بررسی کردیم که ۶۰ طرح در حال حاضر قابلیت اجرایی شدن در منطقه را دارند و دانشگاه در این زمینه می تواند خیلی اثرگذار باشد.

بهرامشاهی از سرمایه گذاری اساتید دانشگاه در حوزه کود شیمیایی در منطقه یاد کرد و با بیان اینکه ساخت ۳۸ سوله در دستور کار مرکز نوآوری شهید ستاری قرار دارد، افزود: آمادگی داریم زمینی برای ایجاد پژوهشکده مس به دانشگاه اختصاص دهیم.

بهرامشاهی خاطرنشان کرد: محوریت منطقه، مواد شیمیایی است و با توجه به نیاز صنایع به مواد شیمیایی این هدف توسط شرکت ملی صنایع مس دنبال شده است و در آینده زمین بیشتری برای ایجاد طرح های اقتصادی به مس واگذار می شود.

ارتباط صنعت و دانشگاه سیاست جدید وزارت علوم

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نیز در سخنانی به وجود هفت هزار دانشجو و ۲۸۴ عضو هیأت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مسلما یکی از رسالت های دانشگاه مأموریت محوری و حل مشکلات منطقه پیرامون خود است که اگر نتواند برای حل مشکلات قدمی بردارد، نمی تواند دانشگاه مؤثری باشد.

دکتر رضا رنجبرکریمی افزود: سیاست جدید وزارت علوم متمرکز بر ارتباط صنعت و دانشگاه است و باید به این باور برسیم که صنعت نیاز به علم و نوآوری دارد.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: در خصوص صنعت در منطقه ویژه این آمادگی وجود دارد که توان علمی دانشگاه را پای کار بیاوریم، همان طور که اساتید این دانشگاه به حوزه تولید روی آورده و در منطقه ویژه رفسنجان موفق عمل کردند و اشتغالزایی کرده اند.

وی افزود: برای پژوهشکده چنانچه زیرساخت فراهم و تقاضامحور باشد دانشگاه اعلام آمادگی می کند.

فرجام سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت علوم در حوزه ارتباط با صنعت اختیارات ویژه ای به دانشگاه ها داده است، دست شان در این حوزه باز است و  تصریح کرد: تفکری که دبیر شورای عالی مناطق ویژه و آزاد و مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان نسبت به استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت دارند، ارزشمند است.

این سرمایه گذار اضافه کرد: مشکل کشور با تولید حل می شود؛ البته مباحث فرهنگی نباید فراموش شود، فرهنگ باید به عنوان موتور محرکه اقتصاد باشد.

وی بر پشتیبانی دانشگاه از پژوهشکده نوع ۳ تأکید و ابراز کرد: با شتاب خوبی که در منطقه ویژه رفسنجان هست، تحقق شکوفایی منطقه خود را نشان می دهد و منطقه ویژه رفسنجان می تواند به عنوان یک سیستم پایلوت در حوزه پژوهشکده نوع ۳ معرفی شود.

گفتنی است، پژوهشکده نوع سه، قرار است در خصوص ارتباط دستگاه ها، صنایع و …با دانشگاه ها فعالیت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82424
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.