سال گذشته محقق شد؛


رفع بیکاری بیش از ۵۰ هزار نفر در کرمان

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته رفع بیکاری بیش از ۵۰ هزار نفر در کرمان محقق شده است گفت: در سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در استان پرداخت شد که زمینه اشتغال ۴۷۳ نفر فراهم کردند لذا استان همه سهمیه تسهیلات این بخش را دریافت ضمن آنکه از تسهیلات شناور نیز استفاده کردیم. 

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجتبی مصباح ظهر امروز پنجم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر به رفع فقر و فساد اداری اشاره کرد و گفت: فساد اداری در برخی دستگاه‌ها و بخش خصوصی همه مردم را رنج می‌دهد.

وی به تعریف زیست بوم اشتغال پرداخت و اظهار کرد: طبق این زیست بوم شناسایی ظرفیت های موجود هر استان و براساس آن نسخه اشتغال هر منطقه نوشته شود لذا در این راستا ۴۰۰ هزار کارآفرین در سطح کشور شناسنامه‌دار شده ضمن آنکه موانع کسب و کار کارشناسی یافته است.
سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با تبیین اقدامات وزارت کار، تعاون و  رفاه اجتماعی در زمینه بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد: برای رفع فقر مطلق این وزارت خانه دستورالعملی برای ریشه کنی فقر مطلق تدوین کرده و این دستورالعمل در حال اجراست.
وی بیان کرد: سامانه سوت زنی مردم می توانند تماس گرفته و فسادها و حقوق بگیران نجومی را گزارش کنند.
مصباح تغییر مدیران بی انگیزه و فاقد تخصص را از اولویت‌های کاری خود دانست و در ادامه با اشاره به نارضایتی های جامعه کارگری و تجمعات آنها بیان کرد: کارگروهی در این اداره کل برای بررسی مسائل کارگری تشکیل شد تا قبل از اعتراض کارگران مشکلات آنها را رفع کند.
وی اظهار کرد: طرح طبقه بندی مشاغل در راستای عدالت کارگری و پرداخت حقوق عادلانه در استان در حال اجراست.
سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تشکلات کارگری را پل ارتباطی بین کارگری و دستگاه های حاکمتی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۴۱ هزار و ۵۵۷ نفر بود که اشتغال ۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر رقم خورد.
مصباح با برشمردن جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی که این اداره کل برگزار می‌شود در ادامه عنوان کرد: در هفته جاری خانه فرهنگ کار و خانه بهداشت کارگری افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87708
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.