رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان: دوبرابر سهم تولیدمان، آب مصرف می‌کنیم

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان می‌گوید سهم آب مصرف شده از منابع آبی کشور در کرمان 6.9 درصد است، اما تنها 3.04 درصد از اقتصاد کشور را داریم.

مرضیه قاضی زاده|

16.7 میلیون تومان. این رقم تولید سرانه استان کرمان در سال 98 است. با قیاس این رقم با متوسط تولید سرانه کشور (18.4میلیون تومان) متوجه سهم پایین استان در تولید خواهید شد.

چندی پیش مرکز آمار ایران گزارشی منتشر کرده بود که حاکی از جایگاه نهم استان در تولید ناخالص داخلی بود.

در این گزارش البته سهم 4 درصدی استان از جمعیت کشوری لحاظ نشده بود.

اگر چه استان جایگاه نهم را در بین 31 استان کشور در تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است اما اگر جمعیت را به این فرمول اضافه کنید خواهید دید که تولید سرانه استان حتی از متوسط کشوری هم پایین‌تر است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان در این باره، گفت: « نسبت تولید سرانه استان به سرانه ملی کشور 91 درصد است و هر کرمانی نقشی که در تولید دارد نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است.»

او درباره سهم هر بخش از ارزش افزوده استان توضیح داد: «سهم ما از ارزش افزوده بخش کشاورزی 6.86 درصد، معدن 3.2 درصد و صنعت 2.8 درصد و خدمات 2.4 درصد است.»

رودری با اشاره به سهم پایین بخش خدمات در ارزش افزوده استان، گفت: «بی شک اقتصاد استان از سمت کشاورزی باید به سمت صنعت و خدمات رود و سهم این بخش‌ها را افزایش دهد.»

او دلیل مصرف آب بالای استان را ترکیب نامناسب بخش‌ها دراستان دانست و گفت: «سهم بخش کشاورزی به شدت بالاست و این بخش آب بری بالایی دارد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64851
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.