در شورای راهبردی استان مطرح شد


شرکت مس و فولادی‌ها صندوق مشترک تشکیل می‌دهند

در جلسه شورای راهبردی استان به ریاست استاندار با محوریت تشکیل صندوق مشترک بین شرکت ملی مس و ۴ شرکت فولادی استان شامل گل‌گهر، جهان فولاد و غیره بحث شد.

به گزارش کرمان‌نو، بنا بر اطلاعات ارائه شده در این جلسه طبق تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر با حضور معاونت علمی، فناوری ریاست‌جمهوری صورت‌گرفته مقرر شده تا هر کدام از این ۵ شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این صندوق تزریق کنند.

در این تفاهم‌نامه که در قالب ۸ ماده بین معاونت علمی رئیس‌جمهوری، استان کرمان، وزیر کشور و رئیس مجمع نمایندگان استان امضا شده مقرر شده که ۲۳ طرح پیشران در حوزه‌های مختلف و ۱۱ طرح توسعه نوآوری و فناوری مدنظر قرار گیرد و تا سال ۱۴۰۴ به سرانجام رسد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر اساس تفاهم‌نامه مذکور باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۸۷ مورد با ۴۰ درصد رشد به ۱۷۰ شرکت برسد و ۲۹۷ شرکت در پارک‌های علم و فناوری هم به بیش از ۵۰۰ شرکت افزایش یابد.

وحیدی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ بایستی تعداد ۱۳۵ محصول دانش‌بنیان در استان کرمان به ۲۶۴ محصول برسد، گفت: بایستی فروش این محصولات هم ۶۰ درصد رشد یابد؛ زیرا هدف ما در استان کرمان این است به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم.

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی در این جلسه متذکر شد که صرف افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کارایی ندارد و بایستی خروجی این شرکت‌ها مدنظر قرار گیرد.

نماینده شرکت ملی مس در این جلسه از استقبال خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی مس از تشکیل این صندوق خبر داد. به گفته شرکت ملی مس به طور هم‌زمان هم تشکیل یک صندوق واحد را پیگیری کرده و هم تشکیل صندوق مشترک با شرکت‌های فولادی مورد پیگیری قرار گرفته است.

استاندار کرمان نیز در این جلسه با تأکید بر تشکیل هر چه سریع‌تر صندوق نوآوری و شکوفایی، اذعان داشت که مراقبت‌های لازم صورت گیرد که اعتبارات این صندوق عملاً خرج پروژه‌های شرکت‌های بزرگ نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109727
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.