رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:


شورای معادن استانی در برنامه هفتم توسعه حذف شده است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از حذف ماده ۴۳ در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: اصلاً در برنامه هفتم، شورای معادن استانی وجود ندارد.

به گزارش کرمان‌نو، در حالی از حذف ماده ۴۳ و حذف شوراهای معادن استانی در این برنامه خبر داده شده که کرمان در هیچ سالی نتوانست برگشت حقوق دولتی به استان را در قالب سهم قانونی خود داشته باشد و با حذف این شورا شرایط سخت‌تر خواهد شد.

امسال بالغ بر وصول ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی پیش‌بینی شده که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان آن سهم کرمان است و تاکنون بیش از یک‌سوم آن وصول شده است.

این استان در حالی یک‌سوم از حقوق دولتی پیش‌بینی شده را تاکنون وصول داشته است که بر اساس گزارشی که پیش‌تر در شورای معادن ارائه شده برگشتش به استان تنها ۲ میلیارد تومان بوده است!

رئیس سازمان صمت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درصد پهنه‌های معدنی، اکتشافی، پروانه بهره‌برداری و غیره را در حدود ۴ درصد از مساحت استان اعلام کرد و گفت: معادن ما هنوز روی اکتشافات قدیمی کار می‌کنند و هنوز اکتشافات جدیدی صورت نگرفته و ما بر روی تکنولوژی قدیمی کار را پیش می‌بریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108574
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.