رئیس اتاق بازرگانی کرمان:


صادرات ما صادرات انرژی ارزان و آب است | قیمت واقعی انرژی و آب لحاظ شود، هیچ‌کدام از محصولات ما ارزش صادرات ندارد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانی، در کارگروه صادرات استان کرمان بر تنوع‌بخشی در بازار صادرات کرمان تأکید کرد و خواستار رفتن صادرات استان به سمت صادرات مبتنی بر ارزش و توان استان شد.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته مهدی طبیب‌زاده در حال حاضر صادرات استان مبتنی بر صادرات موارد خام است. طبیب‌زاده در این جلسه به‌صراحت اذعان کرد که صادرات استان مبتنی بر صادرات انرژی ارزان و آب است و اگر قیمت واقعی لحاظ شود هیچ‌کدام از این موارد ارزش صادرات ندارند.

طبیب‌زاده در این کارگروه با تأکید بر اینکه کشورهای همسایه صرفاً ۵ درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص دادند، گفت: بایستی بازار صادراتی استان گسترده شود و صرفاً تمرکز بر کشورهای همسایه نباشد.

او دراین‌رابطه اضافه کرد: کشورهای همسایه هیچ‌کدام برای توسعه مشخصی برای ایران ندارند و اگر می‌خواهیم توجهمان به کشورهای همسایه باشد باید زیرساخت‌های برای نقش بزرگ‌ترین را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه امکان صادراتی کشور با امارات، دبی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فراهم است و رایزنان و سفرا فعالی در این بخش داریم؛ اما تجارت شکل نمی‌گیرد، بار دیگر خاطرنشان کرد که صادرات ما منوط به کالاهای خام شده است.

در این جلسه به طور خاص در خصوص بازار قطر و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری قطری‌ها صحبت شد. رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه روزهای خوبی در انتظار مراودات تجاری ایران و قطر دیده می‌شود، گفت: کرمان امکان صادرات فولاد، پسته و سایر اقلام و همین‌طور امکان صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی وجود دارد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه امکان سرمایه‌گذاری قطری‌ها در کرمان را فراهم کنید، گفت: به هر روشی که بخواهند برای بازدید سرمایه‌گذاران و تشویق سرمایه‌گذاری در ایران امکانات را فراهم خواهیم داشت.

او در این جلسه از مسئولان استان خواست تا امکان حضور کرمان در نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی در تهران را فراهم کرده و حتماً سالن اختصاصی به کرمان اختصاص داده شود.

او خواستار شد تا قبل از هر کاری لیستی از افراد کوثر برای شرکت در این نمایشگاه آماده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111124
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.