عواقب سرمازدگی در جنوب کرمان| خیار کیلویی ۲۰ هزارتومان شد

قیمت محصول خیار در روزهای گذشته در کشور افزایش یافته است، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت این گرانی را سرمازدگی جالیزهای خیار در جیرفت کرمان می‌داند.

در هفته‌های گذشته سرمازدگی محصولات کشاورزی در جنوب استان خسارت ۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومانی در پی داشت.

البته سرمازدگی تنها عامل خسارت به محصولات این منطقه نبود، چرا که پس از خسارت سنگین سرمازدگی به مزارع جنوب استان طوفان شن نیز ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان جازموریان خسارت زد.

درد روی درد| خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی طوفان به کشاورزان جازموریان

حال  پس از گذشت چند روز از این حوادث، کشور با کمبود محصول خیار روبرو شده است و آن طور که رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می‌گوید این موضوع مربوط به نابودی محصولات کشاورزی جنوب است.

سیدرضا نورانی می‌گوید معمولا در زمستان جیرفت کرمان مرکز تولید خیاربوته ای، جالیزی و گلخانه‌ای است که سرما باعث کاهش تولید شد.

به گفته او از دو هفته آینده تولید این محصول به روال عادی باز می‌گردد و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

خیار گلخانه‌های ورامین تا هفته آینده وارد بازار می‌شود

نورانی در پاسخ به این  سوال که برخی صادرات را علت افزایش قیمت‌ها می‌دانند و آیا صادرات در افزایش قیمت خیار تاثیر گذاشته است یا خیر؟ گفت: تنها یک نوع خیار خاصی که مصرف داخلی ندارد صادر می شود. از طرفی صادرات آنقدر مویرگی است که هیچ تاثیری در بازار داخلی ندارد.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته ای می شود که برخی از انواع سبزی و  صیفی در بازار با افزایش قیمت مواجه شده اند و در این اقلام خیار بیشترین میزان افزایش را داشته است؛ به طوری که در روزهای اخیر قیمت هرکیلو خیار به ۲۰هزارتومان هم رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64151
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.