جلد سوم رواق زبرجد به کوشش محسن جلال‌پور منتشر شد


قصه‌گوها جوامع را پیروز می‌کنند

مراسم رونمایی از سه جلد کتاب «رواق زبرجد» و کتاب «کرمان در نگارخانۀ تاریخ» عصر پنج‌شنبه سیزدهم مهرماه با حضور جمع کثیری از فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

 

به گزارش کرمان‌نو کتاب‌های «رواق زبرجد» و کتاب «کرمان در نگارخانۀ تاریخ» به کوشش محسن‌ جلال‌پور فعال اقتصادی و فرهنگی کرمان منتشر شده است.

تاکنون سه جلد از مجموعۀ رواق زبرجد منتشر شده که در آن به معرفی کرمانی‌های اثرگذار صد سال اخیر کرمان در حوزۀ اقتصاد، فرهنگ و هنر و علم و دانش پرداخته شده است. این کتاب‌ها بخشی از مصاحبه‌های تصویری است که با کرمانی‌های سرشناس در این حوزه‌ها انجام شده است.

«کرمان در نگارخانۀ تاریخ» نیز مجموعه‌ای 600 صفحه‌ای از 1280 عکس مربوط به کرمان در صد سال اخیر است.

جلال‌پور با اشاره به محتوای کتاب‌های رواق زبرجد توضیح داد: «جلد اول با عنوان تلاشگران توسعۀ کرمان، جلد دوم با عنوان پویندگان فرهنگ و هنر و جلد سوم که در یک ماه اخیر منتشر شده است با عنوان مبشران امید و جویندگان علم به چاپ رسیده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد و تا عمری و توانی باشد همۀ آن‌چه که می‌توانیم در این صد سال به تصویر و تحریر بکشیم را با همت، همراهی و همدلی شما بزرگان کرمان و همۀ کسانی که امروز افتخار نداریم در این جمع در کنار آن‌ها باشیم اما به کرمان خدمت کردند، برای نسل آینده باقی می‌گذاریم».

مهمان ویژه این برنامه نعمت‌الله فاضلی انسان‌شناس و پژوهشگر برجسته بود، فاضلی در خصوص انتشار کتاب جدید محسن جلال‌پور گفت:« تا وقتی در جامعه‌ای کسانی هستند که قصه آن جامعه را روایت کنند، آن جامعه پیروز است و زمانی که قلم از دست راویان یک جامعه بیفتد دیگر زمانی است که از اسلحه شکست می‌خورند.»

فاضلی اضافه کرد:« کرمان همیشه به صلح‌طلب بودن و بدون تفنگ بودن شناخته می‌شود.»

مهدی ایرانی کرمانی، مهدی محبی، حمید نیک‌نفس دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

 

در پایان این مراسم از کتاب‌های «رواق زبرجد» و کتاب «کرمان در نگارخانۀ تاریخ» رونمایی شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109705
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.