بر اساس سایت دیوار


قیمت اجاره خانه در شهر کرمان

بر اساس قیمت‌ها در سایت دیوار، شما برای اجاره یک خانه نه متوسط در شهر کرمان حداقل باید ۸۰ میلیون تومان پول رهن و ۲ میلیون تومان هم برای اجاره در نظر بگیرید.

به گزارش کرمان‌نو، اگر شما هم این روزها به دنبال پیدا کردن خانه برای اجاره در شهر کرمان باشید، باید به قیمت رهن و اجاره ماهانه دقت کنید.

اگر شما جزء افرادی باشید که از قبل از سال ۱۴۰۲ به دنبال خانه برای اجاره باشید متوجه افزایش قیمت ناگهانی شده‌اید.

این افزایش قیمت‌ها نه تنها در کرمان بلکه در تمام کشور مشاهده می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با اشاره به افزایش قیمت اجاره‌ها در شهر کرمان گفت: متاسفانه اجاره‌ها در تمام کشور برای اماکن تجاری و مسکونی بالا رفته است.

محسن شهریاری ادامه داد: بالا رفتن اجاره بها دلایل زیادی دارد که از مهم ترین آن می‌توان به عدم تعادل در عرضه و تقاضا اشاره کرد. بنده از سال ۹۲ در این زمینه هشدار داده بودم که کمبود تولید مسکن و رکود در این بخش در آینده مشکل ساز خواهد بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه تولید مسکن متناسب با رشد جمعیت و تقاضا افزایش نیافته و در حال حاضر در بازار با کمبود مسکن مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان عامل بعدی افزایش کرایه را مالکان دانست و گفت: در حقیقت مالکان اجاره بها را تعیین می‌کنند. تصور همه بر این است که اتحادیه مشاوران املاک باید بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد در صورتی که در قانون نظام صنفی وظایف اتحادیه نظارت بر قیمت املاک نیست.

شهریاری در پاسخ به این پرسش که نقش اتحادیه چیست؟ گفت: اولین نظارت اتحادیه صدور جواز و پروانه کسب است. نظارت بر کار مشاوران املاک در زمینه تنظیم قرارداد از دیگر وظایف اتحادیه است. در شرایطی که نقصی در قرارداد باشد یا مشاوران املاک کمیسیون بیشتر از تعرفه دریافت کنند اتحادیه ورود کرده و موضوع را بررسی می‌کند.

بحث مسکن وابسته به عرضه و تقاضاست، به این معنا که قیمت را بازار تعیین می‌کند، هیچ تعرفه قانونی در کرمان و هیچ شهر دیگری برای اجاره ملک وجود ندارد.

در این گزارش ما تنها به بخشی از قیمت رهن و اجاره را در سایت دیوار اشاره می‌کنیم و شما می‌توانید قیمت‌ها را در لیست زیر مشاهده کنید:

 

Screenshot 2023 05 11 140014 1

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104178
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.