مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی:


مالکان خانه‌های خالی اگر مالیات ندهند ممنوع‌المعامله می‌شوند

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: پس از صدور برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی اگر ظرف مهلت ۱۰ روز مالیات این واحدها پرداخت نشود تمام محدودیت‌های پیش‌بینی شده در قانون از جمله ممنوع المعامله شدن و توقیف اموال برای مالک واحد مورد نظر اعمال خواهد شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: درصورتی‌که فردی خانه خود را اجاره دهد تا ۱۵۰ متر در تهران و ۲۰۰ متر در سایر شهرها مشمول مالیات نیست.

او افزود: اگر مازاد بر متراژ مذکور طبق قانون مشمول مالیات باشد، مالیات اجاره محاسبه می‌شود. اما اگر این خانه بر اساس اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان فاقد بهره‌بردار بوده و خالی اعلام شود، در سال اول مالیات آن ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر محاسبه می‌شود.

مستوفی تأکید کرد: مالکان خانه‌های خالی، پس از اعلام مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور، یک ماه فرصت پرداخت دارند. در صورت عدم پرداخت ظرف مهلت یک ماه، برگ مطالبه مالیات مربوطه صادر و برای پرداخت مالیات به آنها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: درصورتی‌که مالیات مطالبه شده قطعی شود و ظرف مهلت ۱۰ روز پس از ابلاغ برگ قطعی بدهی قطعی شده پرداخت نشود تمام محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون از جمله ممنوع‌المعامله شدن و توقیف اموال و… با صدور برگه اجرائیه و ابلاغ آن انجام خواهد شد.

به گفته او اشخاص مزبور اجازه انتقال املاک یاد شده را به شخص دیگری قبل از پرداخت بدهی نخواهند داشت و اگر دفترخانه‌ای بدون دریافت گواهی نسبت به انتقال اقدام کند متضامناً در پرداخت مالیات مسئول خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111032
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.