معافیت مالیاتی برای واحدهای با فعالیت محیط زیستی

مهدی حسینی‌نژاد گفته اگر واحدها در زمینه‌های بهره‌وری فعالیت‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی و موارد مشابه فعالیت کنند می‌توانند بابت حقوق دولتی تا ۱۰ درصد به سقف پنج میلیون تومان معافیت بگیرند. این واحدها در مالیات هم می‌توانند از معافیت ۱۰ درصدی استفاده کنند.

حسینی نژاد اعلام می‌کند که از هفته آینده کمیته ای تشکیل می‌شود تا با مراجعه به واحدها مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه کند تا واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند از این امکان فراهم‌شده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: «اعتقادی به پروسه کاری سازمانی ندارم، باید با همه مجموعه‌های استان از جمله تشکل‌ها خصوصی و دانشگاه‌ها همفکری و تصمیم‌گیری کنیم.»

حسینی نژاد در پایان گفت در همین همفکری‌ها مواردی برای آیین‌نامه قانون معادن مطرح و تاکنون چهار پیش‌نویس قانون معادن برای تغییر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسالشده و خوشبختانه آیین‌نامه آخری که ۷۰ درصد پیش‌نویس آن از جانب ما می‌باشد برای تصویب فرستاده‌شده است.

“معافیت مالیاتی” عبارت است از خروج قانونی برخی از منابع درآمدی و سرمایه‌های از شمول “پرداخت موقت و غیردائمی مالیات” که عمدتاً ابزاری جهت اعمال سیاست‌های حمایتی دولت است. اساسان یکی از اهداف اعطای معافیت‌های مالیاتی در هر کشور این است که این موضوع به عنوان یک ابزار تشویقی برای جهت دادن به سرمایه گذاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دولت‌ها با استفاده از معافیت مالیاتی سعی می‌کنند نقدینگی جامعه را به سمت طرح‌های عام‌المنفعه و کم بازده سوق دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4620
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.