مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان:


۱۰۰ درصد آب فولادسازی کارخانه از پساب تأمین شده

ماشالله سهراب‌نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه سهم پساب در آب تأمینی کارخانه فولادسازی را صددرصد اعلام کرد.

به گزارش کرمان‌نو، سهراب‌نژاد با بیان اینکه این مجموعه با اجرای پروژه پساب زرند، دیگر نیازی به آب چاه ندارد، گفت: ۲ سال است که فاضلاب زرند را برای استحصال آب، اجرا و پیشرفت فیزیکی‌اش حدود ۶۵ درصد است.

به گفته او در بخش کنسانتره و گندله‌سازی بالغ بر ۶۰ درصد آب موردنیاز از طریق پساب است و در کل مجموعه از ابتدای چرخه که معدن است تا انتهای چرخه که فولادسازی است، کمتر از ۲۰ درصد آب مورد نیز از طریقی به جز پساب تأمین شده که با اجرای پروژه پساب زرند، دیگر نیزی به این آب هم نیست.

شرکت فولاد زرند ایرانیان زیر مجموعه هلدینگ میدکو است. هلدینگی با ۱۷ شرکت که بیشترین فعالیتش به‌واسطه شرکت فولاد زرند ایرانیان در کرمان است و حجم این فعالیت به ۵۰ درصد از حجم این هلدینگ بزرگ معدنی می‌رسد.

۹۰ درصد نیروهای فولاد زرند، زرندی هستند

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان، این شرکت معدنی قریب به ۷ هزار نیرو دارد که ۹۰ درصد از این افراد بومی زرند و ۹ درصد مربوط به کرمان و نیم درصد هم نیز از خارج از استان است. سهراب‌نژاد همچنین در خصوص سهم زغال وارداتی موردنیاز این مجموعه گفت: قریب به ۵۰ درصد از زغال موردنیاز این مجموعه وارداتی است که علت آن هم کیفیت پایین زغال داخلی است که مجبور به واردات هستیم.

فعالیت این شرکت بزرگ معدنی از معدن خمرود و جلال‌آباد شروع شده و در مرحله بعد به زغال شویی پابدانا می‌رود که سالانه ۹۰۰ هزارتن زغال خام می‌پذیرد. این مجموعه شامل ۲ کارخانه کنسانتره در جلال‌آباد با ظرفیت ۴ میلیون تن و یک گندله‌سازی با طرفیت ۲.۵ میلیون تن، ۲ کک‌سازی در زرند با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن و در انتها کارخانه فولادسازی با طرفیت اسمی ۱.۷ میلیون تن است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107631
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.