مهیا شدن اشتغال برای هزار نفر با حل مشکلات یک معدن در کرمان

دادستان کرمان از حل مشکلات پیش روی معدن مس درآلو با تدبیر قضایی خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه اشتغال هزار نفر فراهم شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، دادخدا سالاری در نشست اقتصاد مقاومتی که در محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برگزار شد، گفت: توسعه اشتغال، یک اقدام مهم پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسیار مهمی در کاهش جرائم دارد.

او می گوید: حل مشکلات کشور در گرو روحیه جهادی و انقلابی مسئولان کشور و به عبارتی در گرو بسیجی عمل کردن، حمایت از تولید داخلی، داشتن نگاه به درون کشور و قطع امید از خارج از کشور در تصمیم گیرندگان و مسئولان اجرایی است.

مدعی العموم در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که حمایت از تولید باید از سطح شعار به عمل تبدیل شود، گفت: گاهی از سوی مجریان، شعار‌های خوبی در حمایت از تولید داده می‌شود؛ اما در مرحله عمل از باب مصلحت اندیشی به لطائف الحیل، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده و تولید کننده را رها می‌سازند.

به گفته او متاسفانه در کشور ما نفع و سود‌های میلیاردی در واردات و ضرر و مشکلات در تولید است و تولیدکنندگان به عنوان سرداران و سربازان بی ادعای جنگ اقتصادی، بی دفاع و شکننده و در معرض هزاران تیرو ترکش داخلی و خارجی هستند و باید هم در جبهه داخلی و هم در جبهه خارج، برای دفاع از کشور بجنگند.

سالاری می گوید: رانت، قاچاق، واردات، قوانین دست و پاگیر اداری و مغایر، تعدد مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای امر تولید و نبود قوانین حمایتی با ضمانت‌های اجرایی کیفری، مشکلات بنیادی عرصه تولید هستند که باید برای حل آن‌ها فکر اساسی صورت گیرد.

او گفت: امروز قوه قضاییه با درک شرایط ویژه کشور و لزوم حمایت از تولید و سرمایه گذاری در کشور بار و مسئولیت برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که بایستی حامی تولید باشند؛ اما در مسیر تولیدکنندگان مانع ایجاد می‌کنند را بر دوش گرفته و توانسته به خوبی بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند که این اقدام، مراتب قدردانی تولیدکنندگان از دستگاه قضایی را به دنبال داشته است.

در این نشست علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از اتخاذ تصمیمات راهگشا برای حل مشکلات معدن مس درآلو، گفت: با رفع مشکلات این کارخانه زمینه اشتغال هزار نفر فراهم می‌شود.

او می گوید: حدود ۹۰ درصد تجهیزات این معدن نصب شده بود و ادامه این کار منوط به تامین آب مورد نیاز آن بوده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89040
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.