یک مسئول خبر داد:


نرخ بلیت هواپیمای اربعین حسینی در کرمان ۲ برابر تهران است

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: در اعزام زائران به صورت هوایی در سال قبل مشکلاتی داشتیم و بازار سیاهی شکل گرفت و امسال این زمزمه ها وجود دارد و طبق پیگیری‌ها یکی از شرکت‌های هوایی نرخ بلیت کرمان را ۱۲ میلیون تومان و یک شرکت نیز ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده در حالی که وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیط هوایی در تهران را شش میلیون تومان اعلام کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمود عرب نژاد صبح امروز ۲۶ مردادماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان با بیان این مطلب که بحث چارتری در سال جاری ممنوع شده است، افزود: ستاد اربعین و وزیر راه و شهرسازی یکی از شرکت های هوایی را برای اعزام زائران کرمانی مشخص کند و ستاد اربعین باید مصوبه ای برای تعیین نرخ پیش رو حداقل در شرکت هواپیمایی ماهان پیگیری کند.

او می گوید: متقاضیان تا دو روز قبل از اربعین می توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند.

او از پیش ثبت نام بیش از ۹۰ هزار کرمانی در سامانه سماح خبر داد و اظهار کرد: در استان تقریبا ۴۸ هزار نفر مرد و حدود ۴۳ هزار نفر خانم در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ۸۴ هزار نفر آنها متقاضی خروج از مرز شلمچه و ۴۵۰۰ نفر نیز متقاضی عبور از مرز چذابه هستند.

طبق اعلام مدیر حج و زیارت استان کرمان، کسانی که گذرنامه آنها تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ اعتبار دارد نیازی به تمدید ندارند و می توانند وارد کشور عراق شوند.

به گفته او، در حال حاضر ۱۶۰۰ نفر متقاضی اعزام به صورت هوایی، ۱۱۰۰ نفر از طریق حمل و نقل ریلی و مابقی علاقمند به استفاده از خودروی شخصی یا ناوگان جاده ای هستند.

«شهرستان کرمان با ثبت نام بیش از ۲۵ هزار نفر بیشترین ثبت نام شدگان اربعین حسینی در استان را به خود اختصاص داده است.» این مطلب دیگری بود که عرب نژاد در جلسه ستاد اربعین گفت.

او ۲۰ محرم را آغاز اعزام زائران اعلام کرد و افزود: زائران می توانند ۱۴ روز در کشور عراق اقامت داشته باشند.

او تاکید می کند که زائران باید دو دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده باشند و اگر شش ماه از تزریق دز آخر واکسیناسیونشان گذشته، باید نوبت یادآور را دریافت کنند.

عرب نژاد با بیان این مطلب که در بحث حمل و نقل عمومی نرخ نهایی اعلام نشده است، اظهار کرد: هنوز آدرس موکب های داخل ایران واقع در مسیر و در کشور عراق اعلام نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.