دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها :


نسبت مصارف به منابع بانک‌های کرمان از فارس، اصفهان و خراسان‌رضوی بیشتر است

الله‌داد محمدی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان در آبان‌ماه را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: در قیاس با متوسط کشور منهای تهران و ماه‌های گذشته از سال در استان ، پرداخت تسهیلات در استان بیشتر بوده است.

به گزارش کرمان‌نو، محمدی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها متوسط نسبت مصارف به منابع کشور را منهای تهران بزرگ ۷۲.۹ درصد اعلام کرد.
بنا به گفته او نسبت مصارف به منابع در اصفهان ۷۱ درصد ، خراسان رضوی ۶۷ درصد ، فارس ۵۵.۹ و خوزستان ۶۳.۷ است. او در ادامه افزود: انصافا عملکرد مصارف به منابع در استان قابل قبول است و از شهرهای بزرگ کشور بیشتر است.

شایان ذکر است که اگر چه نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان بیشتر از بانک‌های شهرهای بزرگی چون اصفهان و خراسان رضوی است، اما این موضوع به معنای پرداخت تسهیلات بیشتر در استان نسبت به این استان‌ها نیست. رقم کل سپرده های ارزی و ریالی شهرهایی چون اصفهان و خراسان رضوی بسیار بیشتر از سپرده‌هایی است که در استان پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کمتر از متوسط کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در جلسه شورای عالی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ انتقاد کرده و درصد پرداخت تسهیلات در این حیطه را کمتر از متوسط کشور اعلام کرد.
تبصره ب ماده ۱۶ قانون بودجه کشور برای خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی است. فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیشتر جامعه هدف آن است و ۳ دستگاه متولی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد امور ایثارگران بیشترین سهم این اعتبارات را دارند.
بنا به اطلاعات ارائه شده در این جلسه وزن پرداخت تسهیلات در این حیطه در ۲ بانک کشاورزی و ملی بوده است . با این حال روسای بانک کشاورزی در جنوب کرمان در این جلسه اعلام کردند که تعهداتی که بر عهده بانک‌های کشاورزی جنوب گذاشته شده بیش از توان این بانک‌هاست.
عملکرد بانک ملی در زمینه جذب اعتبارات بند «ب»تبصره ۱۶ نشان می‌دهد که این بانک سرجمع به ۳۴ درصد از تعهداتش عمل کرده است. درصد تحقق جذب اعتبارات این بانک در جیرفت ۲۹ درصد و برابر ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است. در شهرستان بم میز ۱۸ درصد و برابر ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99809
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.