هیچ‌گونه سیاست تشویقی برای جذب سرمایه گذار در استان وجود ندارد

سیدمهدی طبیب‌زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در بسیاری از ظرفیت‌ها از جمله معدن و تولید محصولات باغی و کشاورزی دارای رتبه نخست در کشور است اما در 25 شاخص توسعه، پایین‌تر از متوسط کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد: روحیه مطالبه‌گری در استان وجود ندارد و این روحیه باید تقویت شود. همچنین که برخی تنگ نظری‌ها و اعتقاد به مسائل خرافی، موجب فرار سرمایه می شود و هیچ سیاست تشویقی نیز برای افراد سرمایه‌گذار وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اشاره به اهمیت احترام به کارآفرین و سرمایه گذار بیان کرد: باید کارآفرینی به عنوان یک ارزش و مهارت آموزی به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال در جامعه تلقی شود و مسائل و مشکلات فرهنگی را در این راستا رفع کنیم تا توسعه استان تحقق یابد.

وی به وجه غالب تصمیم‌گیری‌ها با نگاه سیاسی و نه اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: این موضوع به توسعه و پیشرفت لطمه وارد می‌کند با تغییر هر دولت، تغییرات وسیعی در استان کرمان به وجود می آید که این امر در کمتر استانی رخ می دهد.

او به مسائل زیرساختی از جمله افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی و رقابت‌پذیری اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های بسیار در زمینه آب و انرژی، به گونه‌ای رفتار و عمل می‌کنیم که انگار مشکلی وجود ندارد.

طبیب زاده خاطر نشان کرد: که اگر احساس جدایی و بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت وجود داشته باشد برخی پیام‌های توصیه‌ای مانند مشارکت در صرفه جویی ها مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28626
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.